Pizza Hut wraca do starego logotypu
  • 1
  • 3
1.07.2019

Pizza Hut wraca do starego logotypu

Sieć pizzerii wraca do logo, którego używała od 1967 do 1999 r. Czerwony kapelusz i staroświecki, szeryfowy font zastąpią logo w czerwonym kole, z nazwą firmy wykorzystującą imitację ręcznego pisma. Zmianie towarzyszy kampania telewizyjna.

Pizza Hut nawiązuje tym samym do swego dziedzictwa. Powrót do starego logo to przypomnienie dominującej pozycji tej sieci pizzerii w owych czasach. Stanowi też wyraz strategii zmierzającej do odzyskania pozycji. Od lat firma traci bowiem udziały w rynku na rzecz Domino’s Pizza.

  • 3

Logo z 2014 r.

Logo sprzed 1999 r.

Jednocześnie sieć rozpoczęła telewizyjną kampanię reklamową z wykorzystaniem nowego i starego logotypu.

Logo wprowadzone w 1999 r. i zaktualizowane w 2014 r. (gdy kapelusz z czarnego zmienił się na biały) będzie jednak nadal wykorzystywane. Pozostanie na witrynach lokali.

Powrót do starej wersji logotypu wpisuje się w szerszy kontekst marek bazujących na nostalgii. Przywracają one np. limitowane edycje swoich kultowych produktów. Nawet jeśli produkty te były porażkami, tak jak New Coke, która pojawiła się niedawno na rynku w związku z premierą nowego sezonu serialu „Stranger Things”. Akcja serialu rozgrywa się właśnie w czasach, gdy Coca-Cola popełniła najbardziej kosztowną pomyłkę w swojej historii.

Kodak z kolei próbuje na trendzie nowej nostalgii wrócić na rynek po przegapieniu rewolucji cyfrowej w fotografii. Przykładami z polskiego rynku mogą być:

30 czerwca 2019

28 czerwca 2019