- 0
- 1
Pinterest zmienia pozycjonowanie marki, aby przyciągnąć reklamodawców
Pinterest chce odróżnić się od Facebooka i X pod hasłem „Rewolucja radości” (ang. „Joy Revolution”). Jako platforma social media, której treści wywołują u użytkowników z generacji Z pozytywne emocje, liczy na większe zainteresowanie reklamodawców.
Pinterest próbuje przekuć swoją słabość w sukces. Jak pokazują wyniki badania WARC, użytkownicy spędzają tam miesięcznie średnio 1,5–2 godz. dziennie. To mniej niż miesięcznie spędzają czasu na:
- X: około 5 godz.,
- Facebooku i Instagramie: 15–20 godz.,
- YouTube: 25–30 godz.,
- TikToku: 35 godz.
Platforma przekonuje więc, że czas spędzany na Pintereście wywołuje u użytkowników pozytywne emocje. Inaczej niż u konkurentów, których treści wywołują złość, niepokój i strach. W zamian za dobre oddziaływanie chce stać się platformą może mniejszą od konkurentów, ale najmocniej kojarzoną z zakupami i trendami.
Pinterest wskazuje na badania, które sugerują, że pozytywne emocje są korzystne dla reklamodawców
Firma Magna zajmująca się analizą mediów społecznościowych sprawdziła to przy użyciu czujników biometrycznych, eye trackingu oraz symulacji modelowania marketing miksu.
Badani byli bardziej zaangażowani, gdy działali w „pozytywnej przestrzeni”. Zaangażowanie emocjonalne w pozytywne treści było o 20% wyższe, co przełożyło się na 15% więcej czasu spędzonego na oglądaniu reklam.
Stwierdzono również, że platformy social media postrzegane jako pozytywne zwiększają skuteczność reklam pod względem kluczowych wskaźników, w tym:
- intencji zakupu (+35%),
- przychylności wobec marki (+49%),
- preferowania marki (+44%).
Pozytywne postrzeganie przewyższało w tych obszarach wagę kreatywności i atrybuty rozrywkowe. Respondenci oglądali tę samą reklamę na różnych platformach. Gdy robili to na platformie, którą postrzegali jako pozytywną, uznawali reklamę za „dwa razy bardziej godną zaufania, dwa razy bardziej interesującą i 1,5 raza bardziej lubianą”.
Według niedawnej ankiety Sprout Social przeprowadzonej wśród 4,5 tys. użytkowników mediów społecznościowych, 60% respondentów z pokolenia Z – najszybciej rozwijającej się grupy demograficznej platformy – stwierdziło, że uważa Pinterest za bardziej pozytywną platformę niż jej konkurenci.
Innym wyróżnikiem nowego pozycjonowania Pinteresta mają być trendy
Jak powiedziała magazynowi Adweek Martha Welsh, chief strategy officer platformy, Pinterest Predicts oferuje wgląd w pojawiające się trendy, zanim trafią one do głównego nurtu. Przykładem mogą być trendy z 2025 r.:
- „Peak Travel”, czyli tendencja do szukania ucieczki od prozy życia w górskich lokalizacjach,
- „Cherry Coated” – odważne wykorzystanie koloru czerwonego w modzie, jedzeniu i wystroju wnętrz.
W grudniu 2023 r. Pinterest miał w Polsce 6,72 mln użytkowników (dane: Mediapanel).

Pinterest chce się odróżnić od Facebooka i X