„Po pierwsze farmaceuta” – kampania Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej
  • 1
  • 0
23.07.2019

„Po pierwsze farmaceuta” – kampania Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej

W kwietniu 2019 r. Fundacja Aflofarm i Naczelna Izba Aptekarska rozpoczęły ogólnopolską kampanię wizerunkową zawodu farmaceuty. Dotychczas spot promujący akcję dostępny był przede wszystkim w Internecie. Od 22 lipca wyświetlany jest w stacjach Grupy TVN, w bloku reklamowym przewidzianym dla reklam społecznych.

Celem kampanii „Po pierwsze farmaceuta” jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie tylko sprzedawca leków, ale przede wszystkim ekspert w dziedzinie farmakoterapii i zdrowia.

Nie możemy pozwolić na to, aby możliwości i wiedza farmaceutów były dalej marnowane. Poprzez kampanię chcemy pokazać, że farmaceuta to przede wszystkim specjalista w dziedzinie farmakoterapii, a zakres świadczonych przez niego usług to coś więcej niż wydawanie leków.

Farmaceuci to profesjonaliści udzielający dziennie nawet dwóch milionów porad. Są więc bardzo ważnym i nieodłącznym elementem systemu ochrony zdrowia, wspierającym pracę lekarza. Nadszedł czas, aby ich praca została dostrzeżona oraz doceniona – mówi Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.

Punktem wyjścia kampanii były badania przeprowadzone przez niezależną agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej. Wyniki zawarto w raporcie „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019”. Jest on dostępny na stronie www.popierwszefarmaceuta.pl.

W ramach kampanii oprócz spotu głównego powstały trzy animowane filmy edukacyjne promujące zawód farmaceuty. Pierwszy z nich pokazuje, w czym farmaceuta może pomóc pacjentowi. Kolejny przybliża edukacyjną drogę, którą każdy z przyszłych farmaceutów musi pokonać. Trzeci przedstawia postać farmaceuty szpitalnego – specjalisty odpowiedzialnego za leczenie farmakologiczne pacjentów w szpitalach.

Publikacja ostatniego spotu zaplanowana została na początek sierpnia. Film poruszy temat opieki farmaceutycznej. Pokaże, jaką rolę może odgrywać farmaceuta w polskim systemie opieki zdrowotnej, o ile rozwiązanie to zostanie wprowadzone w naszym kraju w sposób systemowy.

Emisja spotu głównego w telewizji rozpoczęła się 22 lipca na kanałach Grupy TVN: TVN, TVN7, TTV, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła oraz HGTV. Akcję edukacyjną zakończy debata na temat przyszłości zawodu farmaceuty w Polsce. Odbędzie się ona 26 września podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.

Olaf

4 tygodnie temu

Jasne, i mafia farmaceutyczna się cieszy :)

 

23 lipca 2019