Pierwsze ekologiczne automaty paczkowe Allegro w Poznaniu i Warszawie
  • 0
  • 15
9.06.2021

Pierwsze ekologiczne automaty paczkowe Allegro w Poznaniu i Warszawie

Allegro rozpoczęło budowę sieci automatów paczkowych zasilanych zieloną energią. W Poznaniu i Warszawie właśnie stanęły 4 pierwsze urządzenia. Do końca roku ma ich być 1500. Własna sieć ma pozwolić marce na zapewnienie szybszej i wygodniejszej dostawy.

Rozbudowa sieci zaplanowana jest na okres wakacyjny. Pierwsze przesyłki z nowych urządzeń klienci będą mogli odebrać jesienią tego roku. Automat paczkowy Allegro stanął na poznańskim Nowym Rynku, w pobliżu nowej siedziby firmy. Kolejne zlokalizowane są w Warszawie przy ulicach Romera, Kabacki Dukt i Rejewskiego.

Przystępujemy do realizacji zapowiadanego wcześniej planu budowy sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Allegro. Pierwsze maszyny „posadziliśmy” już w Poznaniu i Warszawie. W najbliższych dniach kolejne pojawią się w Łodzi, Toruniu i Wrocławiu. Oczekujemy, że jesienią tego roku osiągniemy w tych miastach odpowiednie zagęszczenie, co pozwoli nam dodać automaty paczkowe Allegro do metod dostawy na naszej platformie.

Zgodnie z harmonogramem do grudnia udostępnimy klientom 1500 automatów, a docelowo planujemy ich znacznie więcej. Obok tak podstawowych aspektów, jak bezpieczeństwo lokalizacji i bliskość klientów, bierzemy pod uwagę także względy środowiskowe oraz to, jak urządzenia komponują się z otoczeniem. Ponadto dbamy o to, by osoby z niepełnosprawnościami mogły bez problemu z nich korzystać – powiedział Grzegorz Czapski, business development officer w Allegro.

Własna sieć automatów paczkowych ma skrócić czas dostawy, zwiększyć wygodę oraz poprawić doświadczenie zakupowe. Obecnie 80% przesyłek zamawianych na Allegro dociera do klientów w ciągu 1–2 dni dzięki sieci liczącej ponad 31 tys. punktów odbioru i automatów paczkowych. Wraz rosnącą liczbą kupujących oraz coraz większą częstotliwością zakupów w Internecie Allegro inwestuje we własne rozwiązania logistyczne.

Pierwszym etapem budowy własnej sieci punktów odbioru było uruchomienie Allegro Punktów, dzięki którym klienci mogą odebrać przesyłki z 600 saloników Kolportera. W drugiej połowie roku firma planuje także uruchomienie usługi logistycznej dla sprzedających. Obejmie ona kompleksową obsługę zamówień, m.in. przechowywanie towarów oraz pakowanie i nadawanie przesyłek, a także obsługę zwrotów. Ponadto darmowa dostawa z Allegro Smart! dostępna już w większości ofert pozwala firmie udoskonalać ofertę tzw. ostatniej mili.

Allegro prowadzi też konsultacje z ruchami miejskimi, organizacjami zrzeszającymi osoby z niepełnosprawnościami, ekspertami oraz przedstawicielami samorządu terytorialnego, aby zaprojektować sieć odpowiadającą na lokalne potrzeby.

Według raportu PwC* za 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł, co oznacza przyrost o średnio 12% rocznie. Firma Last Mile Experts** szacuje zaś, że już w 2022 r. liczba przesyłek w Polsce przekroczy miliard. Trend ten mocno przekłada się na usługi związane z logistyką, ale nie pozostaje bez wpływu na krajobraz polskich miast.

Dlatego plan uruchomienia przez Allegro własnej sieci automatów paczkowych był poprzedzony szeregiem spotkań, warsztatów i sesji dialogowych z przedstawicielami ruchów miejskich, organizacji zrzeszających osoby z niepełnosprawnościami, ekspertami i władzami samorządowymi. Ponadto projekt realizuje cele zrównoważonego rozwoju i wspiera klientów w zmniejszaniu śladu węglowego podczas dostawy produktów, które są zawarte w strategii firmy na lata 2020–2023.

Automaty paczkowe będą zasilane energią pochodzącą z odnawialnych źródeł i wyposażone w czujniki jakości powietrza, z których pomiary będą udostępniane publicznie. Tam, gdzie to możliwe, przednia strona maszyny będzie pokryta roślinami o powierzchni około 10 metrów kwadratowych. Wraz z lokalnymi władzami firma będzie poszukiwała lokalizacji, w których zainwestuje w zielone ściany na budynkach. Tylko w tym roku zamierza stworzyć około 21 tys. metrów kwadratowych zielonej przestrzeni. To równowartość trzech boisk piłkarskich o standardzie FIFA.

Ponadto przeprowadzi szkolenia, aby podnosić jakość pracy kurierów oraz precyzyjnie oznaczy miejsca rozładunku. Całkowicie zrezygnuje też z umieszczania reklam na automatach paczkowych.

* PwC Polska, „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce w latach 2021–2026”, www.pwc.pl
** Last Mile Experts, „Polish CEP report 2021”, www.lastmileexperts.com

  • 15
automaty paczkowe Allegro

Stanęły pierwsze automaty paczkowe Allegro

8 czerwca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.06.2021

„Każda z nas” – ruszyła kampania Avonu na rzecz kobiet przechodzących przez raka

Każda z nas chce, by ją usłyszano. Każda z nas chce dbać o siebie i mieć kosmetyki dopasowane do swoich potrzeb. Każda z nas – bez względu na stan zdrowia. To właśnie pod hasłem „Każda z nas” Avon startuje z nową kampanią, która ma wspierać kobiety przechodzące przez raka. W ofercie marki pojawił się też produkt do pielęgnacji szczególnie delikatnej skóry głowy.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.06.2021

Stawiamy na łatwość, szybkość i dostępność, czyli ścieżki zakupowe Polaków w 2021 r.

Epidemia, zamknięcie sklepów stacjonarnych i spędzanie większej ilości czasu w domu – wszystkie te czynniki znacząco wpłynęły na nasze zwyczaje zakupowe. Agencja badawcza Atena Research & Consulting sprawdziła, jaką ścieżkę zakupową konsumenci przechodzą od momentu poszukiwania produktu do finalizacji transakcji. 80% badanych twierdzi, że zakupy w Internecie są szybkie i łatwe, a ich ścieżki najczęściej rozpoczynają się na platformach handlowych – zaznacza tak 33% respondentów.