„Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018–2022” – raport PwC
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 0
18.10.2018

„Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018–2022” – raport PwC

Do 2022 r. światowy sektor mediów i rozrywki będzie się stabilnie rozwijał w średniorocznym tempie 4,4% – wynika z prognozy PwC. Dzięki temu jego wartość wyniesie w 2022 r. niemal 2,4 bln dol. amerykańskich.

W tym samym czasie polski rynek rozrywki i mediów osiągnie wartość 13,4 mld dol. Eksperci PwC zidentyfikowali też zjawiska i wyzwania, jakie będą stały przed firmami z tego sektora w najbliższych latach.

Kluczowe wyzwania dla sektora mediów i rozrywki w Polsce:

  • Poszukiwanie nowych możliwości na polskim rynku mediów i rozrywki. Podobnie jak na innych dojrzałych rynkach, firmy z sektora mediów i rozrywki w naszym kraju stoją wobec konieczności poszukiwania synergii na rynku i poszerzania spektrum prowadzonej działalności. Dotyczy to np. operatorów telefonii komórkowej, którzy starają się rozbudowywać ofertę o segment usług telewizyjnych. Skłania ich do tego m.in. spadający średni dochód z abonenta. Inne podejście to poszukiwanie synergii usług mobilnych i stacjonarnych.
  • RODO, czyli Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. To jeden z czynników postrzeganych jako największe ostatnio wyzwania dla segmentu reklamy internetowej. Wdrożenie nowych regulacji spowodowało, że użytkownicy zyskali świadomość na temat liczby podmiotów mających dostęp do ich danych oraz rozległej sieci partnerów serwisów internetowych.
  • Wpływ nowych regulacji KE na sektor mediów i rozrywki. Znaczący wpływ na rynek mediów i rozrywki może mieć przyjęcie przez Parlament Europejski wniosku Komisji związanego z uchwaleniem dyrektywy o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. W zamyśle twórców dokument ma rozszerzyć odpowiedzialność prawną właścicieli serwisów umożliwiających udostępnianie treści przez użytkowników. Jego celem jest też wymuszenie blokowania treści, jeżeli łamią one prawa autorskie. Dzięki temu artyści mają zarobić więcej na udostępnianiu ich utworów. W przekonaniu środowisk twórczych obecny stan prawny daje uprzywilejowaną pozycję właścicielom wspomnianych serwisów. Nowe regulacje mogą więc wpłynąć na funkcjonowanie takich witryn jak YouTube i serwisy społecznościowe.

Cały raport można pobrać ze strony www.pwc.pl.

18 października 2018

17 października 2018