PepsiCo wchodzi w segment alkoholowy na niektórych rynkach
  • 0
  • 1
7.10.2021

PepsiCo wchodzi w segment alkoholowy na niektórych rynkach

W sierpniu koncern PepsiCo ogłosił nawiązanie współpracy z The Boston Beer Company. Celem wspólnych działań jest stworzenie Hard Mtn (Mountain) Dew. Będzie to debiut firmy w segmencie napojów alkoholowych. Tym samym PepsiCo podąża za konkurencyjną Coca-Colą.

Napój słodowy ma mieć 5% zawartości alkoholu i cytrusowy smak zwykłej wersji Mountain Dew. Będzie „emocjonalnie połączony” z marką Mountain Dew. W tym aspekcie PepsiCo zdecydowało się nie naśladować Coca-Coli, która stworzyła zupełnie nową markę dla swojego napoju alkoholowego. Wprowadziła w tym roku na rynek Wielkiej Brytanii hard seltzer Topo Chico.

Obecnie Hard Mtn Dew jest wprowadzany w niektórych stanach USA. Ramon Laguarta, CEO PepsiCo zauważa, że rynek hard seltzerów jest w tej chwili wyceniany na 9 mld dol. Ma dobre marże i według przewidywań będzie dalej rósł.

Widzimy w trendach konsumenckich, że kategoria bazowa będzie nadal rosła w obecnej formie lub wraz z nowymi innowacjami. Dlatego zdecydowaliśmy się na wejście w nią – powiedział Laguarta

Podkreślił, że Hard Mountain Dew to smakowy napój słodowy, a nie typowy hard seltzer. Firma dąży bowiem do „wytworzenia własnej przestrzeni” na obszarze, który stał się zatłoczonym rynkiem.

Ostatnio PepsiCo odnotowała wzrost przychodów netto o 11,6%, do 20,1 mld dol. Ramon Laguarta w rozmowie z inwestorami powiedział, że firma zamierza nie tylko konkurować w kategoriach takich jak przekąski i napoje, które dobrze prosperowały podczas pandemii. Widzi dla siebie też znacznie bardziej konkurencyjny wzrost w inwestycjach wprowadzonych w ciągu ostatnich dwóch lat.

Jednym z motorów wzrostu są właśnie innowacje. PepsiCo inwestuje w nie więcej, a oprócz tego łączy konsumenckie insighty z badaniami i rozwojem, aby uzyskać maksymalny zwrot z innowacji produktowych.

Choć koncern wprowadza na rynek kolejne innowacyjne produkty, przez resztę roku nie będzie zwiększać wydatków na reklamę i marketing. Kierownictwo jest przekonane, że poziom nakładów jest odpowiedni, aby można było „wspierać innowacje w wielkim stylu”.

Źródło: www.marketingweek.com

  • 1
PepsiCo wchodzi w segment alkoholowy

PepsiCo wchodzi w segment alkoholowy

7 października 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
7.10.2021

Ponad 7,6 tys. zł – o tyle co minutę wzrasta nasz dług wobec pszczół. Podlicza to na bieżąco mural na warszawskiej Pradze

Jak wysoki jest i jak szybko wzrasta nasz dług wobec pszczół i innych zapylaczy? Uświadamia to mural, który powstał na warszawskiej Pradze. Co sekundę aktualizuje on kwotę, którą w 2021 r. jesteśmy winni tym pożytecznym owadom. To inicjatywa start-upu ubezpieczeniowego Beesafe, który wraz z organizacjami pozarządowymi rozpoczął działania edukacyjne dotyczące dzikich zapylaczy.

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.10.2021

Deutsche Telekom i sztuczna inteligencja ukończyli X Symfonię Beethovena

Czy algorytmy sztucznej inteligencji są na tyle twórcze, by samodzielnie zająć się sztuką albo chociaż wspierać ludzi w jej tworzeniu? Sprawdził to zespół międzynarodowych ekspertów od muzyki i AI, powołany przez Deutsche Telekom. Efekt eksperymentu usłyszeć będzie można 9 października, kiedy to Beethoven Orchestra z Bonn wykona X Symfonię Beethovena dokończoną przez sztuczną inteligencję prawie 200 lat po śmierci kompozytora.