PepsiCo przyznaje, że wraz ze wzrostem sprzedaży online musi poprawić możliwości cyfrowe
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 1
5.10.2020

PepsiCo przyznaje, że wraz ze wzrostem sprzedaży online musi poprawić możliwości cyfrowe

PepsiCo coraz bardziej skupia się na handlu elektronicznym, ponieważ Covid-19 przyspiesza wzrost liczby osób kupujących w Internecie. W związku z tym firma planuje poprawę swoich możliwości cyfrowych.

Firma twierdzi, że zamierza zainwestować w dynamicznie rozwijający się rynek. Rozwój kanału online w ciągu ostatnich kilku miesięcy znacznie bowiem wyprzedza prognozy na najbliższe kilka lat. To sprawia, że budowanie dochodowego biznesu w Internecie jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Penetracja handlu elektronicznego i e-sklepów spożywczych przyspieszyła o trzy lata. To się dzieje teraz – mówi Ramon Laguarta, CEO PepsiCo.

Jak dodaje, firma skupia się na tym, w jaki sposób przyspieszyć przejście do omnichannel. Oznacza to, że musi ulepszyć niektóre ze swoich możliwości.

PepsiCo już wcześniej starało się ożywić swój biznes online, uruchamiając pierwsze bezpośrednie witryny konsumenckie. Na początku tego roku ruszyły Snacks.com i PantryShop.com, aby sprostać zmianie popytu w Internecie.

Zapowiedzi zbiegają się z ogłoszeniem, że kwartalna sprzedaż PepsiCo wzrosła o ponad 5%, a dział przekąsek poprawił wyniki. W trzecim kwartale 2020 r. kończącym się 5 września sprzedaż przekąsek w Ameryce Północnej wzrosła o 7%. Jednocześnie wyższy popyt na żywność śniadaniową doprowadził do 6-procentowego wzrostu Quaker Foods.

Ludzie pracują i uczą się w domu, wzrosła zatem konsumpcja przekąsek, napędzając popyt na produkty takie jak chipsy Tostitos, chipsy Walkers czy owsianka Quaker. Jednak sprzedaż organiczna w dziale napojów firmy w Ameryce Północnej wzrosła zaledwie o 3%, choć i tak jest to poprawa w stosunku do 7-procentowego spadku w poprzednim kwartale.

Pomimo gorszych wyników w kategorii napojów PepsiCo eksperymentuje z nowymi produktami. W połowie września firma wprowadziła na rynek Driftwell. To nowy napój wzbogacony o składniki sprzyjające relaksowi i łagodzące stres, m.in. L-teaninę. Firma zamierza sprzedawać go w 220-mililitrowych puszkach. Początkowo tylko w Internecie, a od początku 2021 r. także w sklepach stacjonarnych.

PepsiCo przedstawiło również prognozy dotyczące zysków i przychodów po raz pierwszy od momentu wycofania prognozy w kwietniu, kiedy koronawirus uderzył w sprzedaż. Obecnie oczekuje, że roczny organiczny wzrost przychodów wyniesie około 4%.

Źródło: www.marketingweek.com, www.cnn.com

  • 1
PepsiCo

PepsiCo skupi się na e-commerce

5 października 2020