PepsiCo poszerza ofertę zdrowszych przekąsek i napojów
  • 0
  • 1
1.07.2021

PepsiCo poszerza ofertę zdrowszych przekąsek i napojów

Firma PepsiCo ogłosiła plan poszerzenia oferty żywności i napojów oraz zapewnienia większego wyboru konsumentom z terenu Unii Europejskiej. Nowy plan obejmuje szereg zobowiązań opartych na rygorystycznych i wynikających z badań naukowych wytycznych dotyczących żywienia. Wśród celów realizowanych przez PepsiCo znajduje się ograniczenie cukru dodawanego do napojów oraz soli i tłuszczów nasyconych dodawanych do żywności, a także wprowadzenie do sprzedaży mniejszych porcji.

Dobrowolne zobowiązanie zostanie przedłożone Komisji Europejskiej jako wkład firmy w rozwój unijnego Kodeksu postępowania w zakresie odpowiedzialnych praktyk w biznesie i marketingu.

Zobowiązanie PepsiCo wynika z postępów w realizacji celów środowiskowych i społecznych, jakie firma poczyniła na całym świecie w ciągu ostatniej dekady. W odniesieniu do oferty napojów w Europie, obejmującej m.in. Pepsi, Lipton Ice Tea czy 7Up, nowe zobowiązanie ma przyczynić się do obniżenia poziomu dodawanych cukrów:

  • średnio o 25% do roku 2025,
  • o 50% do roku 2030*.

Obniżanie zawartości cukru w napojach ma mieć pozytywny wpływ na walkę ze zmianami klimatu. PepsiCo szacuje, że przejście z napojów dosładzanych na warianty bezcukrowe przekłada się na redukcję nawet 1/4 emisji gazów cieplarnianych generowanych przez napój.

Konsumenci oczekują zdrowszych i bardziej zrównoważonych marek oraz produktów, które świetnie smakują. W ciągu ostatniej dekady wdrożyliśmy liczne zmiany receptur naszych produktów i wprowadziliśmy na rynek nową ofertę, która spełnia oczekiwania konsumentów. Prawie co trzeci sprzedawany przez nas napój na terenie UE nie zawiera cukru.

Wierzymy, że ten trend będzie się stale rozwijał. Nasze doświadczenia w redukcji zawartości cukru w napojach zamierzamy ponadto wykorzystywać, aby móc szybciej zaoferować konsumentom zdrowszą ofertę przekąskową – powiedział Silviu Popovici, prezes PepsiCo na Europę.

Stale kontynuowana jest dywersyfikacja oferty przekąsek produkowanych przez PepsiCo. Celem tych starań jest zaoferowanie konsumentom zdrowszych alternatyw. Firma zamierza przy tym korzystać z doświadczeń uzyskanych podczas rozwoju oferty napojów bezcukrowych, wdrażając działania, które do 2025 r. mają zapewnić ponaddziesięciokrotne zwiększenie sprzedaży przekąsek oznaczonych B lub A w powszechnie stosowanym systemie oceny wartości odżywczej Nutri-Score**.

W efekcie zdrowsza oferta przekąskowa stanie się najszybciej rozwijającą się kategorią żywnościową w okresie najbliższych czterech lat, przy jednoczesnym założeniu realizacji celu wzrostu wartości tej kategorii do poziomu 1 mld dol*** do roku 2030.

Nowe cele firma zrealizuje poprzez:

  • modyfikację receptur istniejących produktów,
  • poszerzanie dostępności aktualnie oferowanych marek przekąskowych, w tym Lay’s Oven Baked, o kolejne rynki,
  • wprowadzanie nowych serii przekąskowych, takich jak PopWorks, czyli chipsów wykonanych z prażonej kukurydzy.

PepsiCo ma pełną świadomość, że odpowiedzialny marketing produktów ma istotne znaczenie – zapewnia firma. Dlatego dostosowała się do zobowiązań UNESDA (Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Napojów Bezalkoholowych) i Światowej Federacji Reklamodawców dotyczących zakazu marketingu i reklamy skierowanej do dzieci poniżej 13. roku życia. Od 2006 r. PepsiCo na terenie Europy nie reklamuje napojów wśród dzieci poniżej 12. roku życia. Dodatkowo stosuje naukowo potwierdzone kryteria żywieniowe w celu określenia zakresu produktów spożywczych, jakie może reklamować wśród dzieci poniżej 12. roku życia.

Nowy plan stanowi element działań PepsiCo na rzecz stworzenia bardziej zrównoważonego systemu żywnościowego i wsparcia założeń Zielonego Ładu UE.

* Względem poziomu z roku 2019
** Pięciokolorowa etykieta żywieniowa – uproszczony system oceny wartości odżywczej produktów spożywczych w skali od A do E
***  Obliczenie na podstawie detalicznej wartości sprzedaży

  • 1
zdrowsze przekąski

PepsiCo planuje wdrażać zdrowsze przekąski

1 lipca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1.07.2021

62 mln filmów usuniętych z TikToka w skali globalnej. Platforma publikuje raport egzekwowania zasad społeczności

TikTok opublikował raport egzekwowania zasad społeczności, w którym przedstawia działania podjęte w pierwszym kwartale 2021 r. mające chronić społeczność przed szkodliwymi i fałszywymi treściami. Wynika z niego, że globalnie usunięto z platformy 62 mln filmów za naruszenie zasad społeczności lub warunków korzystania z serwisu. Stanowi to mniej niż 1% wszystkich przesłanych materiałów wideo.

30 czerwca 2021