Papierosy i e-papierosy jako „fejk friends” w kampanii Ministerstwa Zdrowia
  • 1
  • 3
7.07.2020

Papierosy i e-papierosy jako „fejk friends” w kampanii Ministerstwa Zdrowia

Trwa outdoorowy etap kampanii Ministerstwa Zdrowia „Stop fejk friends”. Działania mają budować modę na niepalenie wśród młodych Polaków.

Kampania rozpoczęła się na przełomie 2019 i 2020 r. emisją serii spotów. Przestrzega młode osoby przed paleniem papierosów i e-papierosów.

Papierosy przedstawiane są jako fałszywi przyjaciele działający na szkodę kolegów, rówieśników. Dosłownie i symbolicznie przepalają ich pieniądze, duszą przy wysiłku fizycznym, psują przykrym zapachem relacje z innymi.

Działania kierowane są do osób w wieku 16–18 lat. W ich ramach nawiązano współpracę z 45 influencerami, m.in. Macadamian Girl, kanałem Matura to bzdura, Sebastianem Kowalczykiem czy Saszan.

https://www.instagram.com/p/B9j6aHFojlr/?utm_source=ig_embed

View this post on Instagram

Wspominam sobie dziś czasy szkolne i pamiętam, że była tam bardzo popularna grupa dzieciaków, każdy chciał się z nimi przyjaźnić. oczywiście ja również chciałem należeć do ich paczki, nawet to się udało! Miałem wrażenie, że byli to moi prawdziwi przyjaciele…niestety była to tylko gra z ich strony, w którą dałem się wciągnąć i wykorzystać, nie najlepiej na tym wyszedłem, a w szczególności odbiło się to na mojej nauce, na której zawsze mi bardzo zależało. Teraz widzę to inaczej, myślę sobie, że cały czas możemy natrafić na fałszywych przyjaciół i tu nawiązanie do zdjęcia (strzałka w górę) – Chciałem należeć do tej paczki, żeby być cool, a to było tylko złudzenie, tak samo jest z fajkami, wydaje ci się, że jak palisz – jesteś cool, a tak naprawdę ci szkodzą… papierosy i e-papierosy to fałszywi przyjaciele #stopfejkfriends . . . #maturatobzdura #nałóg #papierosy #zabawa #zdjęcie #facet #chłopak #wiedza #adamdrzewicki #znajomi #szkoła #studia #student #mężczyzna #mezczyzna #człowiek #czlowiek #szkola #nauka #lekcja #lekcje #ważne #nowe #nowypost #ludzie #piątek #piatek

A post shared by MaturaToBzdura (@maturatobzduratv) on

Materiały wideo emitowane były w Internecie, głównie na platformach społecznościowych. Przygotowano także kreacje display oraz stronę www.stopfejkfriends.pl.

W przestrzeni miejskiej pojawiły się natomiast plakaty, które podpowiadają, jak rozpoznać „fejkowego przyjaciela”.

Kampanię przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej. Partnerem merytorycznym i konsultantem został Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny. Zadanie dofinansowane w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016–2020 ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia.

  • 3
Papierosy i e-papierosy jako „fejk friends”

Papierosy i e-papierosy jako „fejk friends”

7 lipca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.07.2020

Trendy w światowym marketingu – wyniki międzynarodowego badania Salesforce z okresu pandemii

W którą stronę będzie ewoluował światowy marketing w wyniku pandemii? Szósta edycja corocznego międzynarodowego badania „Salesforce State of Marketing” wskazuje nasilenie trendów, które ujawniły się już w latach ubiegłych. Niezależnie od sytuacji makroekonomicznej klient musi być w centrum uwagi. Z powodu wirusa na jeszcze szybszy wzrost mogą liczyć: wirtualna rzeczywistość oraz technologie wykorzystujące sztuczną inteligencję. Niezmiennie w najwyższej cenie są też wszystkie kompetencje miękkie.