Pantene zachęca do bycia dumnym z siwych włosów
  • 1
  • 0
5.08.2019

Pantene zachęca do bycia dumnym z siwych włosów

Marka Pantene (P&G) wystartowała z kampanią, w której zachęca odbiorców, by nie ukrywali swoich siwych włosów, lecz byli z nich dumni. W akcję zaangażowano celebrytów i influencerów.

Działania rozpoczęły się od akcji na outdoorze. Na billboardach w Londynie można było zobaczyć siwowłosych modeli w różnym wieku. Zdjęciom towarzyszyły podpisy wyrażające negatywne opinie o siwych włosach. Fotografie nie były oznaczone logo żadnej marki. W następnych dniach na zdjęciach pojawiło się logo Pantene.

Marka zainicjowała też dyskusję w mediach społecznościowych. Brali w niej udział celebryci i influencerzy, m.in Lisa Snowdon, Alison Hammond czy Andrea Mclean. Reklamy pojawiły się w telewizji oraz prasie.

Dokładamy wszelkich starań, aby zwiększać różnorodność w naszych reklamach. Wierzymy w siłę szarości. Uważamy, że należy ją celebrować, tak jak wszystkie inne kolory i typy włosów. Historycznie siwe włosy nie były tak widoczne w reklamie z branży urody. Spowodowało to, że znaczna liczba kobiet nie widziała w nich kogoś, z kim mogłyby się identyfikować. Chcemy to zmienić – mówi Katharine Newby Grant, dyrektor marketingu P&G na Europę Północną.

U podstaw kampanii leżą wyniki badania. Pokazują one, że 80% Brytyjczyków ma siwe włosy. 40% farbuje je, ponieważ deklarują, że z siwymi włosami nie czują się pewnie. Badanie pokazało też bardzo wyraźne różnice w postrzeganiu siwizny u kobiet i mężczyzn. 35% badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że społeczeństwo bardziej akceptuje siwe włosy u mężczyzn niż kobiet.

Jednocześnie zauważalne jest odwrócenie trendu. Badani deklarowali, że niezakrywanie siwych włosów pozwala być naturalnym (30%) i autentycznym (11%).

Kampanię Pantene Pro-V Power of Grey przygotowały agencje Grey London, Publicis Media i Ketchum London.

Źródło: www.thedrum.com

 

5 sierpnia 2019

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
5.08.2019

Kampania społeczna „Prowadzę, jestem trzeźwy”

1 sierpnia ruszyła tegoroczna odsłona kampanii społecznej „Prowadzę, jestem trzeźwy”. Hasło, które tym razem towarzyszy działaniom Fundacji Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka, to: „Dołącz do mnie!”. Ambasadorami pierwszej odsłony akcji zostali: Bartosz Ostałowski – kierowca wyścigowy i drifter, który prowadzi stopą, Wojciech Chuchała – rajdowy mistrz Europy w klasie ERC2, Adam Giza – dziennikarz telewizyjny oraz Rafał Patyra – dziennikarz sportowy.