Espresso

26 stycznia 2022

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
26.01.2022

Rynek reklamy na świecie wzrośnie w 2022 o 9,2% – prognozuje Dentsu

Grupa reklamowa Dentsu opublikowała „Global Ad Spend Forecast”. Według badania rynek reklamy na świecie odbija się mocno po regresie z 2020 r. Średni wzrost w tym roku ma być trzy razy szybszy niż w analogicznym okresie po kryzysie finansowym z 2008 (w 2011 wynosił 3,2%, teraz 9,2%). Wśród rynków, które mają rozwijać się szybciej niż światowa średnia, są kraje Europy Środkowej i Wschodniej. Łączna kwota, którą reklamodawcy z całego świata przeznaczą na reklamę w 2022 r., wyniesie według „Global Ad Spend Forecast” 745 mld dol. To o 117,2 mld więcej niż przed wybuchem pandemii.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.01.2022

Barometr nastrojów konsumenckich GfK: grudzień pod znakiem kontynuacji spadku nastrojów konsumenckich Polaków

Grudzień 2021 r. przyniósł w Polsce istotne pogłębienie spadku nastrojów konsumenckich. Najsłabsze wyniki odnotowano w grupie najstarszych osób. Wśród kobiet średni wskaźnik nastrojów jest znacznie niższy niż w przypadku mężczyzn. Barometr nastrojów konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w minionym miesiącu -10,5 i spadł o 1,3 p.p. w stosunku do listopada.

25 stycznia 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
25.01.2022

Ranking serwisów streamingowych i VoD za 2021 rok według SentiOne

SentiOne przeprowadziło analizę popularności serwisów streamingowych i VoD wśród internautów za cały 2021 r. Jej wyniki potwierdzają zdecydowaną przewagę Netfliksa nad konkurencją. Wśród serwisów VoD, gdzie płaci się za dostęp do pojedynczych tytułów, najpopularniejszy jest natomiast Player.pl. Spore zainteresowanie budzi VoD TVP, na którym wiele treści jest dostępnych bezpłatnie. Dyskusje wywołuje również serwis Disney+, mimo że oficjalnie nie jest dostępny w Polsce.

Poprzednie Następne