0 0 0 0 0 24.06.2019Strategia P&G coraz bardziej bolesna dla dużych agencjiProcter & Gamble, jeden z największych reklamodawców świata, zamierza przenieść więcej kurczących się marketingowych budżetów z wielkich agencji do nowych graczy. To złowrogie znaki dla takich firm jak Publicis, WPP czy Dentsu Aegis Network. W grę wchodzą ogromne pieniądze – koncern w ubiegłym roku wydał w sumie ponad 7 mld dol. na reklamę.
1 1 0 0 0 24.06.2019Ruszyła kampania „Żubr zaprasza na Podlasie”Tym razem nie strażnik puszczy i opiekun jej mieszkańców, ale gospodarz i przewodnik – w taką rolę wciela się Żubr w spocie „Żubr zaprasza na Podlasie”. Marka piwa prezentuje walory macierzystego regionu, chcąc zachęcić do przyjazdu turystów.
0 2 0 0 0 24.06.2019B-Life Botanicals z billboardami 3DW czerwcu ruszyła kampania outdoorowa nowych warzonych napojów B-Life Botanicals (Kompania Piwowarska). Na nośnikach można zobaczyć elementy 3D – puszki i liście.
0 0 0 0 0 24.06.2019Reklama firmy Haier Polska uznana za niezgodną z powszechnie przyjętymi zasadami etykiKomisja Etyki Reklamy wydała opinię w sprawie przekazu reklamowego Haier Polska. Firma tłumaczy, że nie jest sygnatariuszem Kodeksu etyki reklamy i nigdy nie zobowiązywała się do jego przestrzegania.
1 5 0 0 4 24.06.2019„Wybieramy prawdę” – kampania wizerunkowa Onetu24 czerwca ruszyła kampania wizerunkowa portalu Onet. Głównym tematem akcji są wartości i siła sprawcza prawdy w życiu każdego człowieka. Serwis będzie podkreślał m.in. zagrożenia związane z kreowaniem sztucznej rzeczywistości w wirtualnym świecie, fake newsami, uzależnieniem od wszelkiego typu ekranów czy przebywaniem w bańce informacyjnej.
1 0 0 0 0 24.06.2019KER uznała, że reklama gum Orbit zachęca dzieci do przemocyKomisja Etyki Reklamy rozpatrzyła skargę, jaka wpłynęła na reklamę marki Orbit (Mars Polska). Uznała, że treść spotu może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.
0 0 0 0 1 24.06.2019Trzy paski Adidasa nie będą już chronione prawnie w UEDziałający przy Trybunale Sprawiedliwości UE Sąd Unii Europejskiej orzekł, że charakterystyczne trzy paski Adidasa nie będą chronione jako znak towarowy. Zdaniem sądu marka nie wykazała, że symbol uzyskał na terenie całej Unii odróżniający charakter.
0 0 0 0 0 24.06.2019Już 28 czerwca kolejne spotkanie Future Talks – biotechnologia, nowoczesna medycyna a aspekty etyczne28 czerwca w Krakowie odbędzie się trzecia edycja dyskusji z cyklu Future Talks. Tematem najbliższego spotkania jest biotechnologia i jej związki z medycyną oraz etyką.
0 0 0 0 0 22.06.2019Google Maps walczy z fałszywymi profilami firm – w 2018 r. usunął ich 3 mlnGoogle tylko w ubiegłym roku usunął ze swoich map ponad 3 mln fałszywych profili firm. Aż 90% z nich usunięto, zanim stały się widoczne dla użytkowników. Skala zjawiska nie jest duża, ale dokuczliwa w wybranych branżach.
1 0 0 0 0 22.06.2019Mały Głód z Burczkiem wprowadzają ŚniaDanio – nową kategorię przekąsek DanoneZ początkiem czerwca ruszyła kampania nowej przekąski Danone o nazwie ŚniaDanio. W reklamie oprócz Małego Głoda pojawia się kolejna maskotka marki – Burczek.