0 1 0 0 0 30.04.2020Tarcza antykryzysowa 3.0 wprowadza nowy „podatek” od serwisów VoD – stanowisko IAB Polska i BCCIAB Polska i Business Center Club zaprezentowały swoje stanowisko w sprawie przygotowywanej nowelizacji ustawy o kinematografii. Zakłada ona, że serwisy VoD będą musiały zapłacić na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 1,5% uzyskanego w Polsce przychodu z tytułu opłat za dostęp do usług.
0 6 0 0 0 30.04.2020Lekarze jak święci w rumuńskiej kampanii outdoorowejRumuńska ilustratorka Wanda Hutira stworzyła serię plakatów ukazujących pracowników medycznych w sposób charakterystyczny dla wschodniochrześcijańskiego malarstwa sakralnego. Ikony, które pojawiły się w przestrzeni miejskiej, mają być wyrazem wdzięczności dla lekarzy i pielęgniarek.
0 10 0 0 0 30.04.2020„Nic nie może wiecznie trwać”, „Mydło wszystko umyje”, „Przeżyj to sam” – plakaty w przestrzeni miejskiej ŁodziZ powodu pandemii z krajobrazu miejskiego zniknęły imprezy, pokazy filmowe, wystawy, festiwale, koncerty, a teatry są zamknięte. Charakterystyczne kolorowe słupy, które były źródłem informacji, gdzie warto pójść i co się dzieje, od kilku tygodni stoją puste lub zdobią je plakaty odwołanych marcowych wydarzeń. Tymczasem na ulicach Łodzi pojawiają się kolorowe graffiti.
0 1 0 0 0 29.04.2020BMW Polska oferuje samochód zastępczy pielęgniarce, która padła ofiarą wandalizmuPielęgniarka gliwickiego szpitala, wychodząc rano do pracy, zastała swój samochód z przebitymi oponami i pomalowany farbą. BMW Polska zaoferowało, że ofiaruje jej nowy pojazd na czas naprawy.
0 4 0 0 0 29.04.2020Reklamy związane z koronawirusem zyskują 9% więcej uwagi. Badanie firmy LumenWiele marek dostosowuje przekaz reklamowy do trwającej pandemii i stara się reagować na zmieniające się priorytety konsumentów. Okazuje się, że podjęcie tego wysiłku ma sens. Według badania eyetrackingowego firmy Lumen reklamy dostosowane do kryzysu Covid-19 zyskują ponad 9% więcej uwagi niż norma sprzed kryzysu. Z kolei reklamy, których nie dostosowano do obecnej sytuacji, przyciągają prawie 5% mniej uwagi.
0 1 0 0 0 29.04.2020Wilno stanie się wielką kawiarnią pod gołym niebemWładze Wilna ogłosiły, że w związku z trwającą pandemią udostępnią restauracjom, kawiarniom i pubom przestrzeń, by te mogły uruchomić lokale na świeżym powietrzu. Będą one mogły wystawić stoliki na zewnątrz, z zachowaniem zasad społecznego dystansu.
0 1 0 0 0 29.04.2020Stanowisko zarządu ZFPR w sprawie zmian zakresów pracy i wynagrodzenia firm PR w kontekście epidemii koronawirusaZarząd ZFPR przedstawił stanowisko w sprawie zmian zakresów pracy i wynagrodzenia firm PR w kontekście epidemii koronawirusa. Podkreśla w nim, że warunki współpracy firm członkowskich z ich klientami powinny adekwatnie odzwierciedlać relację zakresu świadczeń do wynagrodzenia agencji.
0 2 0 0 0 29.04.2020TikTok wprowadza opcję wręczania wirtualnych prezentów od marekTikTok wprowadził nową funkcję o nazwie Małe gesty. Umożliwia ona użytkownikom wysyłanie bezpłatnych wirtualnych prezentów od marek do innych internautów.
1 1 0 0 0 29.04.2020„Jeszcze będzie przepięknie” – BNP Paribas w kampanii przywołuje piosenkę zespołu Tilt„Jeszcze będzie przepięknie” – to hasło kolejnej akcji banku BNP Paribas, która jest formą wsparcia w czasie epidemii i wpisuje się w dotychczasowe działania marki na rzecz walki z koronawirusem. Motywem przewodnim kampanii jest piosenka zespołu Tilt.
0 1 0 0 0 29.04.2020Puck ma nowe logoSwoje nowe logo zaprezentował Puck. Zostało ono wybrane spośród 138 nadesłanych projektów. Zwycięskim projektantem jest Ireneusz Prokop, grafik z Warszawy.