0 2 0 0 0 24.02.2021Mały Głód zaczepia graczy w „Fortnite”Mały Głód, brand hero marki Danio, wkracza do świata gier. W rozpoczętej kampanii w podstępny i charakterystyczny dla siebie sposób próbuje wywołać ssanie w brzuchach graczy „Fortnite”, którzy relacjonują swoje potyczki za pośrednictwem platformy Twitch.tv.
0 13 0 0 3 24.02.2021„Banksy’s Graffiti” – sztuka uliczna trafia na ubrania MedicineStreet art to forma sztuki, która wzbogaca przestrzeń miejską i podejmuje ważne tematy na wielu płaszczyznach. Daje też pole do interpretacji każdemu, kto się przy nim przez moment zatrzyma. To właśnie ten rodzaj sztuki znalazł się w kolekcji Medicine „Banksy’s Graffiti”.
1 4 0 0 0 24.02.2021„LGBT+ja”, czyli rówieśniczy sojusz przeciwko homofobicznej przemocy w kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom SiłęSiedmioro na dziesięcioro nastolatków LGBT+ w Polsce doświadcza homofobicznej i transfobicznej przemocy. W efekcie połowa nastoletnich osób LGBT+ mierzy się z objawami depresji, 70% ma myśli samobójcze. Ich dramatyczną sytuację potwierdzają codzienne zgłoszenia do telefonu zaufania 116 111. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczyna kampanię „LGBT+ja”, zachęcającą nastolatków do okazywania sojusznictwa i wsparcia swoim nieheteronormatywnym i transpłciowym rówieśnikom.
0 4 0 0 0 24.02.2021Marzena Szkolak, Filip Połoska i Paweł Stremski zakładają grupę kreatywną Nowy ŁadPowstała grupa kreatywna Nowy Ład. Zamierza tworzyć niestandardowe projekty off- i online, pomagać świadomym markom budować strategię komunikacji, przeprowadzać kreatywne akcje, organizować wydarzenia i wydawać oryginalne publikacje. Marzena Szkolak, Filip Połoska i Paweł Stremski planują też szkolenia o treściach, mediach i trendach dla agencji i marek.
0 1 0 0 0 24.02.2021Topnieje zainteresowanie polskich konsumentów znanymi markami – pokazuje badanie DeloittePandemia nadal budzi niepokój polskich konsumentów, ale nastroje zdają się uspokajać z każdym miesiącem. Znajduje to też odzwierciedlenie w zwyczajach zakupowych Polaków. Nadal jesteśmy w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o gromadzenie zapasów. Mimo to konsumentów deklarujących takie zachowanie ubyło w ciągu miesiąca o 5 p.p. Natomiast prawie połowa z nas, a więc najwięcej w Europie, poluje na okazje. Z badania „Global State of the Consumer Tracker” przeprowadzonego w Polsce po raz 12. przez firmę doradczą Deloitte wynika też, że zauważalnie zmniejsza się zainteresowanie dużymi markami na korzyść tzw. marek sklepowych.
0 1 0 0 0 24.02.2021Podatek od reklamy – konsultacje IAA Polska, IAB Polska oraz SKM SAR z wicepremierem Jarosławem Gowinem19 lutego przedstawiciele trzech organizacji reprezentujących branżę reklamy i komunikacji marketingowej – IAA Polska, IAB Polska oraz SKM SAR – odbyli spotkanie online z wicepremierem Jarosławem Gowinem. Tematem był projekt ustawy wprowadzającej podatek od reklamy. W konkluzji wszyscy uczestnicy zgodzili się, że prace przy projekcie ustawy w obecnym kształcie powinny być wstrzymane.
0 1 0 0 0 23.02.2021Już w marcu IAB HowTo: switch programmatic to firstJak realizować bezpieczne kampanie programmatic? Jak będzie wyglądać przyszłość bez plików 3rd party cookies? Co zrobić, żeby mobile skutecznie budował zasięg i świadomość marki? Czy programmatic outdoor to science fiction? Jakie są korzyści połączenia automatyzacji ze sprzedażą bezpośrednią? Na te i inne pytania odpowiedzą eksperci branży podczas konferencji IAB HowTo: switch Programmatic to first. Wydarzenie odbędzie się 16–17 marca 2021 r. w formie online.
1 1 0 0 2 23.02.2021Reklama Cadbury z pocałunkiem mężczyzn oburza część internautówFirma Cadbury przygotowała reklamę z okazji 50-lecia pojawienia się na rynku czekoladowych jajek Creme Egg. W jednej ze scen widać dwóch mężczyzn, którzy dzielą się jajkiem, całując się. W Internecie powstała petycja przeciwko emisji tego spotu. Jak uważają bowiem autorzy apelu, reklama zachęca dzieci do seksu.
0 1 0 0 0 23.02.2021RTB House kupił WhitePressRTB House nabył 100% udziałów w platformie content marketingowej WhitePress. Sprzedającymi byli założyciele spółki, technologiczny fundusz inwestycyjny Dirlango, a także fundusz private equity, którego doradcą jest Innova Capital.
1 2 0 0 0 23.02.2021Jürgen Klopp głodny nie jest sobą w reklamie SnickersaMars Wrigley ogłosił, że marka Snickers nawiązała współpracę z Jürgenem Kloppem w ramach nowej kampanii skoncentrowanej na tematyce piłki nożnej. Trener będzie nową twarzą serii „Głodny nie jesteś sobą”.