1 1 0 0 0 25.05.2020Volkswagen przeprasza za rasistowską reklamę i zapowiada dochodzenieVolkswagen przeprosił za zamieszczone na Instagramie wideo promujące nowego Golfa 8. Film uznany został za rasistowski. Firma oraz obsługująca ją agencja zapowiedziały dochodzenie w tej sprawie.
0 1 0 0 0 25.05.2020TVP rozpoczęła przetarg na dom mediowyTelewizja Polska rozpoczęła przetarg, w którym wyłoni podmiot odpowiedzialny m.in. za planowanie i zakup mediów na cele kampanii. Budżet, którego obsługę powierzy firmie TVP, wynosi 23 mln zł netto. Oferty należy składać za pośrednictwem platformy zakupowej do 17 czerwca.
0 1 0 0 0 25.05.2020Barometr Covid-19 Kantara: trzy trendy konsumenckie definiujące „nową normalność”Poziom niepokoju w gospodarce jest nadal wysoki, ale wszyscy zadomowiliśmy się już w „nowej normalności” wymuszonej przez stan izolacji, choć tęsknimy za poprzednim życiem. Ponieważ wydaje się, że ograniczenia zaczynają być powoli luzowane, już teraz zastanawiamy się nad tym, co będzie za chwilę. Takie są wnioski z czwartej fali badania Barometr Covid-19, realizowanego przez firmę Kantar na ponad 50 rynkach.
0 1 0 0 0 25.05.2020Ministerstwo Finansów odpowiada PIAP w sprawie upominków reklamowychPolska Izba Artykułów Promocyjnych wraz kancelarią Tax-Lex w styczniu 2020 r. w swoim piśmie zarekomendowała Ministerstwu Finansów zmiany dotyczące m.in. zniesienia obowiązku prowadzenia ewidencji upominków reklamowych. Ministerstwo odniosło się do przedstawionych rozwiązań negatywnie. Decyzję argumentuje m.in. zbyt dużymi kosztami dla budżetu państwa, ryzykiem powstania „dziur w prawie” wykorzystywanych przez przedsiębiorców oraz obecną sytuacją związaną z pandemią Covid-19.
1 1 0 0 0 25.05.2020Gabi Drzewiecka z mamą w spocie Sephory na Dzień MatkiZ okazji zbliżającego się Dnia Matki Sephora dziękuje mamom za ich rolę w życiu każdego z nas. W spocie marki wystąpiła dziennikarka i prezenterka Gabi Drzewiecka. Wraz ze swoją mamą opowiada o łączącej je więzi.
0 1 0 0 0 25.05.2020Bahlsen Polska wybiera LiquidThreadFirma Bahlsen Polska (Hit, Krakuski) wybrała do obsługi social media LiquidThread (Publicis Groupe). Agencja zajmie się przygotowaniem strategii komunikacji, kreacji, realizacją działań oraz moderacją.
1 5 0 0 2 25.05.2020„Basicowym modelom dodajemy vibe” – Jessica Mercedes i jej marka Veclaim w ogniu krytykiZnana blogerka modowa i szafiarka Jessica Mercedes promuje swoją autorską markę Veclaim. Niedawno internauci zarzucili jej, że zamiast własnej marki, sprzedaje produkty Fruit of the Loom, zmieniając tylko metkę. Zarzucają jej też, że mimo deklaracji produkcji odzieży w Polsce zleca ją poza krajem.
0 1 0 0 0 22.05.2020„The New York Times” rezygnuje z 3rd party data„The New York Times” nie będzie już wykorzystywać danych innych firm do kierowania reklam, które pojawią się w 2021 r. Gazeta buduje własną platformę danych.
0 1 0 0 0 22.05.2020Globalna outdoorowa akcja „#SendingLove”Na całym świecie na nośnikach DOOH prowadzona jest akcja „#SendingLove”. W Polsce zaangażowanie potwierdzili członkowie Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej – firmy, które mają w portfolio także nośniki cyfrowe: AMS, Clear Channel Poland i Warexpo.
0 7 0 0 1 22.05.2020Wysyp negatywnych komentarzy na profilu Helleny po emisji filmu Sylwestra LatkowskiegoNa facebookowym profilu Oranżada Hellena pojawiło się sporo negatywnych komentarzy. To efekt emisji filmu „Nic się nie stało” Sylwestra Latkowskiego. Autor sugeruje w nim związki Kuby Wojewódzkiego – ambasadora marki – z aferą pedofilską w Sopocie.