Espresso

29 czerwca 2007

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.06.2007

Jak Tesco zdobywa Amerykę

Fresh, but far from easy, "The Economist", 21.06.2007

Sieć Tesco zdecydowała się na wejście na rynek amerykański pod nazwą Fresh & Easy Neighbourhood Market. Tracąc nieco udziałów na rodzimym rynku Tesco wciąż doskonale rozwija się na całym świecie, dostosowując swoje supermarkety do lokalnych warunków. Z tego powodu zdecydowano się na jeden z największych eksperymentów w branży retailingowej ostatnich lat. Brytyjski gigant wnosi unikalne know-how, ale przyjdzie mu działać w odmiennym otoczeniu, przy innych preferencjach i zwyczajach zakupowych Amerykanów. Dylematem jest również wybór odpowiedniej strategii wchodzenia na rynek - metoda "krok po kroku" niesie za sobą mniejsze ryzyko, ale umożliwia szybkie kopiowanie nowych rozwiązań przez konkurencję. Z kolei "wielkie wejście" znosi to niebezpieczeństwo, ale zwiększa szansę spektakularnej porażki. Interesujący artykuł w „The Economist” rozważa szanse i zagrożenia ekspansji Tesco na nowym rynku.

Poprzednie Następne