0 2 0 0 0 19.01.2022Ikea stworzy sofę Loafa w kształcie chleba?Estoński raper Tommy Cash, którego na Instagramie obserwuje niemal milion internautów, poinformował, że Ikea obiecała, że jeśli uda mu się zdobyć 10 tys. komentarzy pod postem, stworzy sofę w kształcie chleba. Wpis zebrał 12,3 tys. reakcji.
0 1 0 0 0 19.01.2022Jak rzeczowo rozmawiać o brand purpose? Brytyjski instytut praktyków reklamy przedstawia 5 sposobówThe Institute of Practitioners in Advertising (IPA) opublikował raport „Effective on Purpose”. W publikacji określono m.in. 5 kroków, które mogą podjąć praktycy, aby usprawnić bieżące dyskusje na temat brand purpose.
1 1 0 0 0 19.01.2022Walentynkowa kampania Apartu ze zwyciężczynią i uczestnikiem 10. edycji „Top Model”Marka jubilerska Apart rozpoczęła kampanię reklamową z okazji zbliżających się walentynek. W spocie wystąpili Dominika Wysocka i Mikołaj Krawiecki – zwyciężczyni i uczestnik 10. edycji programu „Top Model”.
1 6 0 0 0 19.01.2022Muzeum KL Płaszów zaprezentowało identyfikację wizualnąW Krakowie na terenach dawnego niemieckiego nazistowskiego obozu pracy i obozu koncentracyjnego powstaje Miejsce Pamięci Muzeum KL Płaszów. Instytucja właśnie zaprezentowała identyfikację wizualną.
0 1 0 0 0 19.01.2022Krajowy Instytut Mediów kończy pilotaż badania założycielskiegoKrajowy Instytut Mediów kończy ostatnią fazę pilotażu założycielskiego jednoźródłowego badania konsumpcji mediów. Tylko w grudniu zrealizowano ponad 3,8 tys. wywiadów obejmujących korzystanie z radia, telewizji i Internetu przez każdego respondenta. Oznacza to, że łącznie KIM w pilotażu zebrał już około 13 tys. wywiadów indywidualnych.
0 2 0 0 0 19.01.2022Za produkty spożywcze płacimy coraz więcej. Badanie danych M/platform dla segmentu handlu tradycyjnegoJak wynika z danych M/platform za grudzień 2021 r., ceny produktów spożywczych wciąż rosną. Szczególnie dotkliwe wzrosty odnotowuje kategoria oleje i oliwy. Mimo że w ubiegłym miesiącu odwiedzaliśmy sklepy spożywcze nieco rzadziej niż przed rokiem, obroty w tym kanale sprzedaży wzrosły ze względu na znaczący wzrost wartości średniego koszyka.
0 1 0 0 0 19.01.2022W czasie noworocznych wyprzedaży 2022 w sklepach online niespełna 30 proc. produktów można było kupić taniej – pokazuje analiza Deloitte i DealavoCzy na początku tego roku klienci mogą znaleźć atrakcyjne oferty na noworocznych wyprzedażach? Jak pokazuje kolejna edycja „Świątecznego barometru cenowego”, ruch cenowy w największych sklepach online w pierwszych dziesięciu dniach stycznia 2022 r. w porównaniu z cenami z połowy listopada 2021 r. wyniósł 4,3 proc. Oznacza to, że znacznie więcej produktów podrożało, niż potaniało. Przeprowadzona przez Deloitte we współpracy z firmą Dealavo analiza ofert blisko 800 sklepów z branży e-commerce pokazała, że najbardziej staniały gry. Sprzedawcy internetowi sukcesywnie podnosili z kolei ceny zabawek.
0 2 0 0 0 19.01.2022Czas wolny we współczesnym życiu konsumenta – ukazała się książka „Modern leisure society – consumer behavior”Czas wolny jest coraz bardziej zalgorytmizowany – staje się nową odsłoną stylu życia i zachowań w nowoczesnym społeczeństwie. Książka „Modern leisure society – consumer behavior” w centrum swoich analiz stawia podmiot rynku – konsumenta. Podejście autorów łączy w sobie zrozumienie emocji, postaw i ewentualnych wzorców zachowań, procesów naśladownictwa czy też różnic generacyjnych.
0 1 0 0 0 18.01.2022Microsoft kupił Activision Blizzard za prawie 70 mld dol.Microsoft kupił producenta gry „Call of Duty” za prawie 70 mld dol. To największa transakcja w historii branży gamingowej, w której Microsoft zajmie trzecią pozycję.
0 2 0 0 0 18.01.2022Columbus wraca do lat 90. z kampanią w TelegazecieMasło po 1,50 zł, chleb za 60 gr i zdecydowanie tańszy prąd. W kampanii marketingowej „Dostęp do przeszłości” dostawca fotowoltaiki Columbus wraca do lat 90. XX w. i promuje się w Telegazecie, popularnym nośniku reklamowym tamtej dekady. Bohaterem kreacji reklamowych jest szalony naukowiec inspirowany filmem „Powrót do przyszłości”, który cofa swoje rachunki o ćwierć wieku, dzięki czemu za prąd może znów płacić 30–40 zł miesięcznie.