Espresso

30 listopada 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
30.11.2021

Ośmiu na dziesięciu konsumentów w Polsce obawia się rosnącej inflacji – wyniki „European Consumer Payment Report 2021”

Tegoroczny raport Intrum „European Consumer Payment Report”, który daje wgląd w zachowanie płatnicze i zdolność do zarządzania budżetem domowym konsumentów w 24 krajach Europy (w tym Polsce), pokazuje również, jak wygląda sytuacja finansowa Polaków w drugim roku funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości. Stopniowy powrót do normalności i ożywienie gospodarcze są faktem. Mimo to na horyzoncie pojawił się kolejny problem – rosnąca inflacja, której skutków obawia się 82 proc. konsumentów w naszym kraju.

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
30.11.2021

„Nie dla wszystkich dzieci święta brzmią tak samo” – świąteczny apel o pomoc dla podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych

Ruszyła kampania świąteczna „Czy się spełni cud?”, w której Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce zwraca szczególną uwagę na trudną sytuację systemu pieczy zastępczej w Polsce. Dramatycznie rośnie liczba dzieci kierowanych do pieczy w trybie zabezpieczenia, a nie ma rodzin zastępczych i miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które mogłyby je przyjąć. Dzieci, które potrzebują pomocy, na miejsce w pieczy zastępczej czekają miesiącami w biologicznych domach.

29 listopada 2021

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
29.11.2021

Wynagrodzenia Polaków nie nadążają za inflacją – pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia. Na jakich usługach i produktach badani zamierzają oszczędzać?

Ceny będą dalej rosły – uważa 95% badanych Polaków. Jednocześnie 69% jest zdania, że będzie to wzrost dynamiczny. Niemal co trzeci respondent próbuje na różne sposoby podnieść swoje przychody, m.in. poprzez: szukanie dodatkowej pracy (19%), lepiej płatnej pracy (8%) czy pójście do pracodawcy po podwyżkę (5%). Otrzymanie podwyżki wynagrodzenia w ciągu ostatnich trzech miesięcy deklaruje 14% badanych – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Poprzednie Następne