Espresso

15 grudnia 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
15.12.2021

Branża PR odbudowuje stabilność pomimo kryzysu pandemicznego. Wyniki cyklicznych badań branżowych Exacto i think tanku SAPR

Polscy specjaliści PR oceniają branżę jako stabilną, choć wymagającą poprawy w newralgicznych obszarach. Pomimo pandemii poziom poczucia stabilności w tym środowisku zawodowym wzmacnia się. Takie są wyniki badań zespołu badawczego Exacto, który po raz trzeci wyliczył wskaźnik odzwierciedlający kondycję branży PR. Tym razem zrobił to we współpracy z think tankiem Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR).

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
15.12.2021

GfK: Dyskonty liderem w wyścigu o polskiego konsumenta

Pandemia wciąż wywiera silny wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków oraz ich oczekiwania wobec producentów i detalistów. Dynamicznie rosnąca inflacja dodatkowo wpływa na to co, jak i gdzie kupujemy. Wartość przeciętnego koszyka zakupowego wciąż rośnie, a to dzieje się kosztem częstotliwości wizyt w sklepach. Spośród wszystkich kategorii placówek handlowych największym zwycięzcą zachodzących zmian są dyskonty. Takie są wnioski z najnowszych badań Panelu gospodarstw domowych GfK Polonia.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
15.12.2021

Największe obawy polskich konsumentów wzbudzają wizyty w restauracji i sklepach – „Global State of the Consumer Tracker” Deloitte

Jak wynika z najnowszej edycji raportu „Global State of the Consumer Tracker” opracowanego przez firmę doradczą Deloitte, polscy konsumenci nadal deklarują pogłębiające się obawy w zakresie bezpieczeństwa. Jednocześnie pogarsza się ich ocena własnej kondycji finansowej oraz jej perspektyw w nadchodzących latach. Rośnie też niechęć do powrotu do pracy w trybie stacjonarnym. Co więcej, już tylko jedna trzecia Polaków nie obawia się latania samolotem i planuje w najbliższych trzech miesiącach pobyt w hotelu.

14 grudnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.12.2021

Pasja pod choinkę, czyli jakie świąteczne prezenty szykują w tym roku Polacy. Badanie firmy Mastercard

Z okazji zbliżających się świąt Mastercard sprawdził, jak w tym roku polscy konsumenci podchodzą do wybierania prezentów świątecznych dla bliskich. Co kupują i gdzie? Na co zwracają uwagę? Czy i jak pandemia wpłynęła na zakupowe zachowania i decyzje? Odpowiedzi na te pytania próbowano znaleźć w badaniu opinii przeprowadzonym przez Minds & Roses na zlecenie firmy.

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
14.12.2021

EY Future Consumer Index: 75% Polaków jest zaniepokojonych wpływem pandemii na ich finanse

Wyniki czwartej odsłony polskiej edycji badania EY Future Consumer Index wskazują, że 75% Polaków jest zaniepokojonych wpływem pandemii koronawirusa na ich finanse. W ciągu czterech miesięcy ten odsetek wzrósł o 18 punktów procentowych. Obawy dotyczą niemal w równym stopniu każdego pokolenia. Najmocniej dotykają jednak tzw. baby boomers (80%). W efekcie cena pozostaje niezmiennie kluczowym kryteriów zakupowym, a Polacy szerokim łukiem omijają dobra luksusowe.

Poprzednie Następne