Espresso

14 lipca 2009

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 1
14.07.2009

W kierunku product placement

W połowie maja jeden z domów mediowych ogłosił, że mimo bardziej optymistycznych zapowiedzi w Polsce spada jednak wartość rynku reklamowego. Nakłady na reklamę w pierwszym kwartale 2009 roku zmniejszyły się o ponad 5 procent w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego. Z czego to wynika: z cięć w budżetach reklamowych spowodowanych szalejącym kryzysem, widmem tego kryzysu, a może rosnącą niechęcią konsumentów do reklamy jako takiej? Według działu badawczego innego domu mediowego – drastycznie rośnie nasz poziom niezadowolenia z obecności reklamy i niechęci do niej. Opracowano nawet Wskaźnik Irytacji Reklamą. Czyżby więc Polacy, delikatnie mówiąc, przestali ją (reklamę) „lubić”?

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.07.2009

Sąd Apelacyjny uznał prawo Link4 do stosowania umowności przekazu reklamowego w reklamach produktów ubezpieczeniowych

Sąd Apelacyjny postanowieniem z dnia 9 lipca 2009 roku oddalił w całości wniosek Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych (PIPUiF) o zabezpieczenie powództwa polegające
na zakazie emisji przez Link4 reklam łączących cenę ubezpieczeń oferowanych przez towarzystwo w połączeniu z informacją o prowizji agentów ubezpieczeniowych. Oznacza to, że do czasu merytorycznego rozstrzygnięcia powództwa wytoczonego przez PIPUiF przeciwko Link4, towarzystwo może posługiwać się reklamami w konwencji kwestionowanej przez PIPUiF.

Poprzednie Następne