0 1 0 0 0 1.07.2022Co warto wiedzieć o digital out-of-home? Dostępna jest publikacja grupy roboczej IAB PolskaGrupa robocza digital out-of-home działająca przy IAB Polska stworzyła swoją pierwszą publikację przybliżającą branżę DOOH. Zawiera ona przegląd informacji dotyczących tej branży – od podstawowych informacji, omówienia różnic między OOH a DOOH, nośników i dostawców, poprzez dobre praktyki dla marketerów, po prognozy rozwoju obszaru w najbliższej przyszłości.
1 2 0 0 0 1.07.2022Kampania na temat okrutnych walk psów. W Polsce nadal mamy z nimi problemW Polsce wciąż organizowane są nielegalne walki psów. Ze względu na trudności w pozyskiwaniu dowodów tego rodzaju sprawy rzadko kończą się przed sądami. Kampania „Stop walkom psów” ma to zmienić, mobilizując do działania i uświadamiając społeczeństwu istnienie problemu.
0 1 0 0 0 30.06.2022Grandes Kochonos zamienia nazwę na Grandesi1 lipca 2022 r. niezależna agencja Grandes Kochonos oficjalnie zmienia nazwę na Grandesi. Zmianie nazwy towarzyszy też nowa identyfikacja wizualna. Wszystko to jest obrazem przemian, jakie zaszły ostatnio w firmie.
0 1 0 0 0 30.06.2022Ponad 102,3 mln filmów usuniętych przez TikToka w pierwszym kwartale 2022 r. Platforma podsumowuje swoje działania chroniące użytkowników przed szkodliwymi treściamiTikTok opublikował „Raport egzekwowania zasad społeczności”. Przedstawia w nim działania podjęte w pierwszym kwartale 2022 r., mające chronić społeczność platformy przed szkodliwymi treściami. W tym okresie usunięto ponad 102,3 mln filmów.
0 1 0 0 0 30.06.2022Snapchat wprowadza płatną wersję29 czerwca zadebiutował Snapchat+. To płatna wersja aplikacji, w której użytkownicy znajdą „zbiór ekskluzywnych, eksperymentalnych i przedpremierowych funkcji”. Cena to 3,99 dol. miesięcznie.
0 2 0 0 0 30.06.2022Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii. W 2021 r. osiągnął wartość 30 mld zł – pokazuje raport KPMGStale powiększa się grono polskich konsumentów dóbr luksusowych, czyli przede wszystkim osób bogatych, o zarobkach brutto przekraczających 50 tys. zł miesięcznie. W 2020 r. było ich 77 tys., o 11,6% więcej niż rok wcześniej. Z kolei Polaków, którzy zarabiają rocznie powyżej 1 mln zł brutto, było ponad 35 tys. W 2021 r. rynek dóbr luksusowych w Polsce osiągnął wartość blisko 30 mld zł. Wydatki konsumentów na produkty i usługi luksusowe okazały się wyższe niż przed pandemią. Przyczynił się jednak do tego wyłącznie jeden, największy segment – samochody premium i luksusowe. To główne wnioski z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych. Luksus w dobie zrównoważonego rozwoju”.
0 4 0 0 0 29.06.20224 na 10 Polaków sięga regularnie po piwo bezalkoholowe – pokazuje badanie SW ResearchW Polsce w ciągu ostatnich kilku lat widoczna jest zmiana w strukturze spożywanego piwa. Spada udział piw alkoholowych, a konsekwentnie wzrasta zainteresowanie piwem bezalkoholowym*. Z sondażu SW Research wynika, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni po piwo bezalkoholowe sięgnęło nieco ponad 40% badanych. Dla porównania, piwo alkoholowe piło w tym samym czasie 65% Polaków. Średnie spożycie piwa bezalkoholowego w Polsce wśród osób deklarujących jego spożycie w tym samym okresie wyniosło 2,8 l na osobę.
0 1 0 0 0 29.06.2022W Polsce 60 proc. konsumentów ocenia, że podwyżki cen nie do końca odzwierciedlają skalę inflacji. Badanie DeloittePo okresie, gdy wojna na Ukrainie budziła poważne obawy dotyczące sfery politycznej czy społecznej, teraz na pierwszy plan wybija się niepewność finansowa. W czerwcowej edycji badania „Global State of the Consumer Tracker” opracowanego przez firmę doradczą Deloitte widać to wyraźnie. Tak deklaruje 63 proc. ankietowanych w Polsce. Z drugiej strony jednak, choć obawy inflacyjne na świecie nadal powoli rosną – odsetek respondentów z Polski zaniepokojonych wzrostem cen spadł o 3 p.p. Jest o 5 p.p. mniejszy niż średnia globalnie.
0 1 0 0 0 29.06.2022Influencerzy ukarani przez UOKiK: m.in. Maffashion, Lord Kruszwil i Marcin DubielPrezes UOKiK wydał sześć decyzji dotyczących influencerów w sprawie braku współpracy z urzędem. Kary wyniosły łącznie 139 tys. zł. To pierwsze sankcje w prowadzonych postępowaniach przez prezesa UOKiK w tym zakresie. Ukarano m.in. Maffashion, Lorda Kruszwila i Marcina Dubiela.
0 1 0 0 0 29.06.2022Mimo upałów spadła sprzedaż piwa. Badanie danych M/platform dla segmentu handlu tradycyjnegoBranża piwna nadal mierzy się z wyzwaniem związanym z malejącym popytem na popularny złoty trunek. W ciągu roku w handlu tradycyjnym kupiono o 9,9% hektolitrów mniej tego alkoholu niż w roku poprzednim – wynika z badania M/platform.