0 1 0 0 0 8.07.2022Mniej niż co trzeci Polak chodzi do kina, spektakle na żywo ogląda garstka. Dane KIMDane Krajowego Instytutu Mediów pochodzące z badania założycielskiego pokazują, że w ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających badanie do kina wybrało się 27,9% Polaków (ogół osób w wieku 16 lat i więcej). Jeszcze mniej osób było w teatrze lub filharmonii czy operze. W badanym okresie odwiedziło je odpowiednio 4,8% i 1,9% respondentów.
0 9 0 0 0 7.07.2022Wyniki badania Mediapanel za czerwiec 2022 r.Mediapanel to badanie cross-mediowe obejmujące pasywny poziom konsumpcji Internetu, telewizji i radia. W jego skład wchodzi badanie Internetu współtworzone przez Gemius i PBI. Poniżej przedstawiono dane dotyczące czerwca 2022 r.
1 1 0 0 0 7.07.2022Marka piwa z Peru stworzyła rzeźbę, która przyciąga turystów i stała się symbolem miasta CuzcoPandemia Covid-19 mocno uderzyła w rzemieślników. Ograniczyła kontakt osobisty, który był podstawą działalności wielu z nich. Popularna piwna marka Cusqueña (AB InBev) z Peru zainicjowała akcję „Niemożliwy uścisk”, która ma pomóc tym osobom w dalszym rozwoju podczas kryzysu zdrowia publicznego.
0 1 0 0 0 7.07.2022Francja zakazuje stosowania terminologii związanej z mięsnymi potrawami do dań wegetariańskichOd 1 października we Francji zakazane będzie stosowanie terminów typu stek, kiełbasa, smalec do potraw roślinnych. Będzie to pierwszy taki przypadek w Unii Europejskiej.
0 8 0 0 0 7.07.2022Raport z badania „Alchemia zaufania, czyli jaki rodzaj influencer marketingu sprzedaje” Hash.FM by StreetcomBlisko 40% polskich internautów sugeruje się opinią influencerów, wybierając produkty i usługi. Celebryci pod względem wpływu na konsumentów dorównują influencerom tylko w jednej kategorii produktowej – dobra luksusowe. Moda i uroda to obszary, gdzie wpływ influencerów jest największy – 55% wskazań. 63% polskich internautów uważa, że influencerzy powinni oznaczać promowane produkty jako reklama. Takie są dane z raportu „Alchemia zaufania, czyli jaki rodzaj influencer marketingu sprzedaje” agencji Hash.Fm by Streetcom.
0 1 0 0 0 7.07.2022Żabka, Dino, Selgros – prezes UOKiK wszczyna kolejne postępowania wyjaśniającePrezes UOKiK Tomasz Chróstny sprawdzi, czy trzy sieci handlowe mogą wykorzystywać przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych. Zastrzeżenia budzą niektóre opłaty pobierane od kontrahentów przez Żabkę Polska, Dino Polska oraz Transgourmet Polska – właściciela sieci Selgors Cash & Carry. Wcześniej postępowania wyjaśniające zostały wszczęte w sprawie praktyk spółek Auchan Polska i Carrefour.
0 4 0 0 0 6.07.2022Ekologiczny zapał nieco przygasa – pokazuje badanie Blue MediaPrawie połowa Polaków przyznaje, że sytuacja ekologiczna na świecie jest zła i konieczne jest podjęcie natychmiastowych działań w celu jej poprawy. Co trzeci Polak w zasadzie nie wie, co myśleć o zmianach klimatu i innych zagadnieniach środowiskowych. Tak wynika z cyklicznego badania „Postawy ekologiczne Polek i Polaków” przeprowadzonego dla Blue Media.
0 1 0 0 0 6.07.2022Grupa eSky wybrała Change ServiceplanPrzetarg na działania reklamowe dla internetowego agenta turystycznego eSky wygrała agencja Change Serviceplan (Group One). W ramach współpracy zajmie się opracowaniem nowego pozycjonowania marki na kolejne lata oraz przygotowaniem platformy kreatywnej dla działań komunikacyjnych w Polsce oraz na kilku rynkach CEE. Pierwsze działania komunikacyjne planowane są w drugiej połowie 2022 r.
1 2 0 0 0 6.07.2022Co ty wiesz o orzeźwieniu – pyta Cezary Pazura w kampanii wody Żywiec ZdrójŻywiec Zdrój rozpoczął kampanię z udziałem Cezarego Pazury. Działania nawiązują do motywu z filmu „Kiler” i zachęcają do zmiany słodzonych napojów na zdrowsze* orzeźwienie z produktami mocno gazowanymi marki.
0 1 0 0 0 6.07.2022ICPEN pod przewodnictwem UOKiK w latach 2023–2024UOKiK został wybrany do przewodzenia pracom Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów (ICPEN). Od lipca 2023 r. urząd przejmie na rok prezydencję ICPEN od Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów.