Pacjenci odwołują planowe zabiegi usunięcia zaćmy. Polskie Towarzystwo Okulistyczne rozpoczyna więc kampanię „Pokonaj zaćmę, popraw widzenie"
  • 1
  • 2
11.06.2021

Pacjenci odwołują planowe zabiegi usunięcia zaćmy. Polskie Towarzystwo Okulistyczne rozpoczyna więc kampanię „Pokonaj zaćmę, popraw widzenie”

Nasze społeczeństwo powoli traci wzrok – to wyniki raportów przygotowanych przez Polskie Towarzystwo Okulistyczne. Wskazują to także statystyki Ministerstwa Zdrowia. Jednym z powodów jest pandemia, która wywróciła świat medycyny do góry nogami. Lekarze dokładają starań, żeby leczenie było całkowicie bezpieczne dla pacjentów. Mimo to liczba zabiegów spada.

Okuliści obserwują, że w czasie pandemii pacjenci odwołują planowe zabiegi usunięcia zaćmy. W 2020 r. wykonano w Polsce aż o 30% mniej tych operacji niż w 2019. Najbardziej dotknięta została grupa wiekowa powyżej 70. roku życia. Liczba wykonywanych zabiegów spadła na przestrzeni ostatnich lat z 200 288 rocznie do 111 916. Podobnie sytuacja wygląda w innych grupach wiekowych. W grupie 60–69 lat liczba operacji zaćmy spadła o prawie 30 tys.

Głównym powodem zaistniałej sytuacji jest pandemia, która zdominowała nasze życie i wpłynęła na zmianę zachowań społecznych. Brak poczucia bezpieczeństwa, strach o siebie i najbliższych, lockdown… Wszystko to doprowadziło do sytuacji, w której osoby chore przestały się leczyć i korzystać z pomocy wyspecjalizowanych placówek medycznych. Cześć pacjentów z lęku zrezygnowała również z zaplanowanych zabiegów medycznych. Ten pogłębiający się stan doprowadza do masowego pogarszania się zdrowia Polaków.

Kampania „Pokonaj zaćmę, popraw widzenie” ma zachęcić pacjentów do regularnego odwiedzania gabinetów okulistycznych. Przede wszystkim jednak ma sprawić, aby powrócili oni do wcześniej zaplanowanych zabiegów. Głównym elementem działań jest spot uświadamiający problemy i konsekwencje wynikające z odwoływania wizyt i braku podejmowania przez pacjentów kroków w kierunku leczenia.

Operacja usunięcia zaćmy nie tylko znacząco poprawia komfort życia, ale też należy do zabiegów niskiego ryzyka. Niestety, od kilkunastu miesięcy z dużym niepokojem obserwujemy, jak wielu pacjentów nie stawia się na planowe operacje i odkłada diagnostykę na lepsze ich zdaniem, bezpieczniejsze czasy. My pracujemy nieprzerwanie, zachowując wszystkie zasady i standardy sanitarne, aby pacjenci byli bezpieczni. Dzięki zabiegowi operowany pacjent po wszczepieniu nowej soczewki bez problemu widzi z daleka i bliska, czyta, a nawet może prowadzić bezpiecznie samochód po zmroku – mówi prof. dr hab. n. med. Jacek P. Szaflik, ceniony okulista. Jest on twarzą i wsparciem merytorycznym działań.

Akcja powinna rozwiać obawy pacjentów związane z COVID-19 i bezpieczeństwem leczenia. Jej odbiorcami są nie tylko ludzie starsi, których problem zaćmy dotyka najczęściej. Również ich najbliżsi, którzy dzięki odpowiedniej edukacji mogą zachęcać do podejmowania decyzji o zaplanowaniu zabiegu.

Działania przygotowano w ścisłej współpracy z Polskim Towarzystwem Okulistycznym oraz dzięki wsparciu partnerów: Bausch Health Poland, Alcon, Adamed, Senju Pharmaceutical Co., Ltd., OFTA.

  • 2
Pacjenci odwołują planowe zabiegi usunięcia zaćmy. Polskie Towarzystwo Okulistyczne rozpoczyna więc kampanię „Pokonaj zaćmę, popraw widzenie"

Pacjenci odwołują planowe zabiegi usunięcia zaćmy. PTO prowadzi kampanię „Pokonaj zaćmę, popraw widzenie"

Pacjenci odwołują planowe zabiegi usunięcia zaćmy. Polskie Towarzystwo Okulistyczne rozpoczyna więc kampanię „Pokonaj zaćmę, popraw widzenie"

11 czerwca 2021

  • 1
  • 7
  • 0
  • 0
  • 0
11.06.2021

Muszkieterowie i kabanosy… nawet roślinne kabanosy. Kampania marki Tarczyński

„Kabanosy dla wszystkich. Przekąski dla każdego” – to hasło ogólnopolskiej kampanii reklamowej marki Tarczyński, rozpoczynającej się 11 czerwca. Najnowszy spot lidera kategorii kabanosów zrealizowany jest w filmowym stylu. Będzie emitowany we wszystkich głównych stacjach telewizyjnych m.in. podczas najważniejszych meczów rozpoczynających się piłkarskich mistrzostw Europy. Kampania obejmie także kanały digital i sieci kinowe.

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
11.06.2021

Krzywe buraki dostały drugą szansę jako nowości od Lidla, Kotlina i Krakusa

Pod koniec ubiegłego roku Polskę obiegła wiadomość o krzywych burakach wyhodowanych przez rolnika spod Łęczycy. Warzywa wyrosły w nieidealnych proporcjach i z tego powodu nie zostały dopuszczone do ogólnej sprzedaży. Marki Kotlin i Krakus we współpracy z siecią Lidl odkupiły od rolnika ponad 200 ton surowca, z którego stworzyły dwa produkty: ketchup warzywny i koncentrat barszczu. Produkty dostępne będą w sieci Lidl od 10 czerwca.