„Otwarci jak nigdy” – Coca-Cola Polska startuje z pierwszą kampanią od czasu lockdownu
  • 1
  • 7
30.07.2020

„Otwarci jak nigdy” – Coca-Cola Polska startuje z pierwszą kampanią od czasu lockdownu

Coca-Cola Polska rozpoczyna kampanię „Otwarci jak nigdy”. To pierwsze działania firmy od chwili wybuchu epidemii Covid-19. Aktywności reklamowe otwiera George the Poet i jego manifest.

W kwietniu 2020 r. Coca-Cola tymczasowo zawiesiła wszystkie planowane działania marke­tin­gowe. Jednocześnie przekierowała zasoby do społeczności lokalnych oraz na wsparcie partnerów handlowych. The Coca-Cola Company wraz z zakładami produkcyj­nymi i Fundacją Coca-Cola w Atlancie zobowiązała się do przekazania ponad 100 mln dol. na całym świecie na rzecz organizacji prowadzących lokalne działania pomocowe.

30 lipca Coca-Cola rozpoczyna kampanię opracowaną przez agencję 72andSunny Amster­dam. Ma ona rozpocząć nową erę zmian kulturowych i społecznych. Kampanię otwiera manifest, który napisał dla marki George the Poet, wielokrotnie nagradzany artysta słowa mówionego.

Manifest podkreśla wagę nowych możliwości, które odkrywamy w konsekwencji lockdownu. To wezwanie, abyśmy stali się „otwarci jak nigdy wcześniej”, abyśmy doceniali wszystko, co nas otacza. Słowa George’a zachęcają do otwartości na zmiany, spojrze­nia na świat i na siebie z różnych perspektyw. Także do odkrywania nieznanych dotychczas możliwości w nowej normalności.

Polska wersja wiersza:
Zaczekaj.
Kto powiedział, że mamy wrócić do tego, co było?
Czy będziemy tacy, jak wcześniej byliśmy?
I czy będziemy żyć dokładnie tak samo, jak dotąd żyliśmy?

Co, jeśli ty i ja możemy coś zmienić, skorzystać z szansy
By mieć odwagę, otworzyć się i powiedzieć
Moja praca ma sens i będę to wiedzieć.

Nie powiem, że nauczyciele mało pracują, szkoła jest do niczego i mam jej serdecznie dosyć.
Słuchawki wyjmę z uszu. Posłucham ludzi, spojrzę w twoje oczy, a to, co zobaczę, znów mnie zauroczy.
Teraz będę uśmiechać się częściej.
Choć rzadziej wyjadę, to przeżyję więcej

Przekonam się, że kiedy chcę, to wszystko potrafię
Choć nigdy nie tańczę, to dla ciebie zacznę
Muzykę znajdę w sercu, wyśpiewam ją komuś
i nie będę już obcym we własnym domu

Wyciągnę wnioski z każdego przeżycia
Zachowam zdrowy dystans, usunę złą energię z życia
Uwierzę, że uśmiech jest zawsze sexy
W końcu porzucę swoje kompleksy
Nie zostawię marzeń na tylnym fotelu
I będę zawsze dla ciebie… mały przyjacielu

Polubię moją cerę, włosy oraz całe ciało
Choćby… w poniedziałek rano

Mój głos zyska na sile, użyję go wreszcie
Nie powiem „mamy zbyt wielu turystów w tym mieście”

Docenię mądrość kobiet
Cały świat uznam za rodzinę
A wśród braci i sióstr nikogo nie pominę
Będę cię wspierać
Powiem tak, tak, tak, przyrzekam
Będę czerpać siłę z drugiego człowieka
A z tym, co ważne, nie będę już zwlekać

Udało nam się
Burza jest za nami, my jesteśmy silni
I bardziej otwarci. Otwarci jak nigdy.

Okres pandemii szczególnie mocno dotknął jeden z najważniejszych kanałów dystrybucji produktów marki – gastronomię. Coca-Cola w Polsce w pierwszych tygodniach pandemii stworzyła plan pomocy, który zakładał:

  • wsparcie punktów gastronomicznych w utrzymaniu płynności finansowej,
  • przekazanie blisko 750 tys. napojów dołączanych do zamówień na wynos,
  • bezpłatne webinary, które pozwalały przedsiębiorcom pozyskać wiedzę z zakresu prawa lub marketingu, aby mogli szybciej powrócić do dawnej kondycji.

Ogłoszenie manifestu poprzedza uruchomienie długotrwałego programu działań na poszczególnych rynkach. Ma on być prowadzony przez cały rok – aż do 2021. Wiele spośród tych aktywności skupi się na wsparciu przeznaczonym dla lokalnych hoteli, kawiarni i restauracji. To właśnie one są siłą napędową lokalnych społeczności, a teraz ponownie otwierają swoje drzwi.

Kampania „Otwarci jak nigdy” opiera się na przekonaniu, że nie musimy się cofać do starej normalności. Zamiast tego wszyscy możemy ruszyć do przodu i sprawić, by świat stał się nie tylko inny, ale i lepszy. Ta kampania stanowi również wsparcie i uhonorowanie naszych partnerów handlowych, jakże ważnych w lokalnych społecznościach – hoteli, kawiarni, restauracji – z których wiele po bardzo trudnym dla branży okresie ponownie będzie przyjmować gości – podkreśla Walter Susini, wiceprezes Coca-Coli ds. marketingu w regionie EMEA.

Firma przygotowała pakiet promocji na sezon letni. Podobnie jak w ubiegłych latach nie rezygnuje ze wsparcia w wyposażeniu punktów gastronomicznych w okresie wakacyjnym. Działania Coca-Coli dotarły do blisko 5 tys. lokali gastronomicznych w całej Polsce. Szacowana wartość wsparcia w okresie pandemii wyniosła 7,5 mln zł.

Działania obejmować będą m.in.:

  • Działania w Internecie, których celem jest przypomnienie tych wszystkich chwil, kiedy cieszyliśmy się w ulubionych kawiar­niach, restauracjach i barach. Dziś natomiast, gdy te miejsca otwierają się ponownie, chodzi o świadome docenienie momentów, które wcześniej uważaliśmy za oczywiste.
  • Wspieranie partnerów HoReCa (hoteli, kawiarni i restauracji) zasobami i wiedzą w tworzeniu własnego przekazu reklamowego. Nowa platforma ma pozwolić Coca-Coli pomóc branży gastronomicznej poprzez sponsorowanie reklam, które mogą być dopasowywane do potrzeb klientów, a następnie rozpowszechniane w mediach społecznościowych tak, aby partnerzy mogli zakomunikować, że znów przyjmują gości.
  • Za pomocą kampanii w mediach społecznościowych firma będzie też zachęcać pracow­ników i konsumentów do wspierania lokalnych hoteli, kawiarni i restauracji.

Dalsze działania w ramach kampanii „Otwarci jak nigdy” polegać będą na zaangażowaniu wszystkich konsumentów. Dodatkowe elementy obejmą:

  • reklamę w OOH, social media, w serwisach online i RTV, która czerpie inspirację z manifestu,
  • klip reklamowy (30–60-sekundowy) wyprodukowany podczas lockdownu i dystrybuowany w kanałach online,
  • angażowanie konsumentów i zachęcanie ich do działania – działania w mediach społecznościowych przez cały rok.

Nad kampanią pracuje agencja 72andSunny Amsterdam wspólnie z konsultantami z londyńs­kiej agencji Blurred.

 

  • 7
Coca-Cola Polska

Coca-Cola Polska rusza z pierwszą kampanią po lockdownie

30 lipca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
30.07.2020

W lipcu dalsza poprawa klimatu konsumenckiego. Badanie GfK

Początek sezonu urlopowego, dalsze otwieranie gospodarki i kolejnych obszarów społecznej aktywności spowodowały, że w lipcu nastroje konsumenckie kontynuowały odbicie – pokazuje badanie GfK. O kolejne punkty procentowe zmniejszył się poziom konsumenckiego pesymizmu zarówno w odniesieniu do ocen teraźniejszości, jak i przyszłości. Kolejny miesiąc z rzędu poprawiały się deklarowane oceny przyszłej sytuacji gospodarstwa domowego oraz krajowej gospodarki.

  • 1
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
30.07.2020

Kożuchowska, Pisarek, Tyszka, Jankes i Lewandowski w kampanii „Together 2020” marki Huawei

Małgorzata Kożuchowska, Karolina Pisarek, Marcin Tyszka, Krzysztof Jankes Jankowski oraz Robert Lewandowski, ambasador Huawei w Europie, wystąpili we wspólnym filmie promującym ekosystem produktów i usług Huawei w ramach kampanii „Together 2020”. Film łączy pięcioro influencerów. Pokazuje, jak każdy z nich w naturalnym dla siebie otoczeniu korzysta z urządzeń chińskiej marki i za ich pośrednictwem inspiruje pozostałych do kreatywnych działań.