„Oszukani, bezbronni, nasi bliźni. My możemy ich ocalić” – kampania wzywająca do opanowania kryzysu humanitarnego na granicy
  • 0
  • 1
24.11.2021

„Oszukani, bezbronni, nasi bliźni. My możemy ich ocalić” – kampania wzywająca do opanowania kryzysu humanitarnego na granicy

Ruszyła kampania „Oszukani, bezbronni, nasi bliźni. My możemy ich ocalić”. Wzywa władze kraju do opanowania kryzysu humanitarnego na wschodniej granicy. W akcję zaangażowało się kilkanaście organizacji o różnym profilu działalności.

Kampania ma za zadanie pokazać, że niezależnie od tego, jak oceniane jest podłoże kryzysu na granicy, najważniejsze jest ratowanie ludzkiego zdrowia i życia. Celem działań jest zmobilizowanie rządu do pilnego zorganizowania profesjonalnej pomocy medycznej i humanitarnej w strefie stanu wyjątkowego.

Organizatorami akcji są: Polska Akcja Humanitarna, Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca, Rodziny bez Granic, Medycy na Granicy, Klub Inteligencji Katolickiej, Sant’Egidio, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Fundacja Polskie Forum Migracyjne, Strefa Wolno-Słowa, Stowarzyszenie Interwencji Prawnej, Grupa Granica i Fundacja Ocalenie. Wszystkie deklarują natychmiastową gotowość do działania w celu realizacji postulatów.

Chcielibyśmy, żeby przygotowana przez nas kreacja skłoniła odbiorców do refleksji, że po drugiej stronie granicy stoi człowiek, taki jak my. Żeby zmotywowała rządzących do działania, zwiększyła chęć udzielenia pomocy ludziom, którzy znaleźli się w śmiertelnym niebezpieczeństwie – mówi Danuta Olczyk, senior project manager w K2 Create – agencji, która przygotowała kreację.

W ramach kampanii na nośnikach w całej Polsce 16 listopada pojawiła się kreacja wraz z hasłem. Przedstawia ona rodzinę migrantów w lesie i odnosi do strony internetowej ze szczegółami akcji. W kreacji wykorzystano zdjęcie Elizy Kowalczyk. Do akcji może włączyć się każdy. Gotowe do pobrania materiały znajdują się na stronie www.ratujmyludzinagranicy.pl.

Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, w Łodzi dwa plakaty kampanii zostały zniszczone. Zaklejono na nich oryginalne hasło. Na jednym nieznani sprawcy nazwali ludzi koczujących na granicy „agresywnymi nachodźcami” i zamieścili hashtag #NieDlaNielegalnejImigracji. Na drugim billboardzie również zaklejono hasło, pozostawiając jedynie słowo „oszukani”.

  • 1
kampania wzywająca do opanowania kryzysu humanitarnego

Trwa kampania wzywająca do opanowania kryzysu humanitarnego, fot. Eliza Kowalczyk

24 listopada 2021

  • 1
  • 8
  • 0
  • 0
  • 0
24.11.2021 Aktualizacja:

X-kom nakręcił straszny film. Wystąpili Kinga Kujawska, Shiianah, Ziemniak, Karol „Hutson” Hutny i Jaś Kapela

„Czarny piątek” to tytuł horroru, który X-kom nakręcił z okazji zbliżającego się święta promocji – Black Friday. Film opowiada historię kilku influencerów, którzy postanawiają wybrać się na wspólny wyjazd za miasto. Na miejscu okazuje się, że muszą mierzyć się z nieoczekiwanymi skutkami globalnego ocieplenia.