Ostatni błąd Facebooka podważa zaufanie reklamodawców do firmy
  • 0
  • 1
27.11.2020

Ostatni błąd Facebooka podważa zaufanie reklamodawców do firmy

Facebook na początku listopada poinformował reklamodawców, że jego narzędzie służące do pomiaru wyników kampanii przeszacowało niektóre wyniki. Firma zaoferowała reklamodawcom w ramach zadośćuczynienia kredyty.

Usterka miała trwać przez rok (od sierpnia 2019 do sierpnia 2020 r.). Wypaczyła dane, których reklamodawcy używają do decydowania, ile pieniędzy wydać na reklamę w firmie Zuckerberga. Nie jest to pierwszy błąd Facebooka wykryty przez niego w systemach do pomiaru kampanii reklamodawców.

Prawdopodobnie nie wpłynie to negatywnie na przychody serwisu z reklam. Niektórzy kupujący reklamy twierdzą jednak, że ta ostatnia gafa podkopała zaufanie do danych Facebooka. Zwłaszcza w czasie, gdy wiele firm boryka się z pandemią, próbując obniżyć koszty i upewnić się, że ich wydatki na reklamy są efektywne.

Jak wskazał Florian Adamski, dyrektor generalny OMD, Omnicom Group analizuje, w jaki sposób błąd wpłynął na inwestycje niektórych klientów przed przyjęciem kredytów.

To nie takie proste. Nie jest tak, że można zapłacić kilka tysięcy czy nawet milionów i zamknąć sprawę. To sięga znacznie głębiej. Musimy dowiedzieć się, jak naprawić wyrządzone szkody i upewnić się, że to się nie powtórzy – mówi Adamski.

Problem jest szczególnie dotkliwy np. w branży handlu detalicznego. Tu marki wydają od 5% do 10% więcej na Facebooku i w innych kanałach reklamowych zorientowanych na wyniki, aby odzyskać transakcje utracone na początku pandemii. Odnotował to dyrektor generalny agencji cyfrowej, która każdego roku wydaje setki milionów dolarów na reklamę na Facebooku.

Możliwość określenia, skąd pochodzi sprzedaż, jest obecnie niezwykle ważna. Każdy wydany dolar musi być powiązany z danymi i wydajnością. Jeśli nie możemy tego wykazać, trudno nam uzasadnić wydawanie pieniędzy, a klienci starają się zarządzać kosztami tak efektywnie, jak to tylko możliwe. Wydatki na media to koszt, który musi generować przychody – stwierdza anonimowy przedstawiciel branży.

Oferta kredytów Facebooka obejmuje niektórych reklamodawców, którzy używali wspomnianego narzędzia przed wykryciem błędu. Serwis opiera kwotę kredytów na analizie, która pokazuje, jak bardzo błąd mógł wpłynąć na rzeczywiste inwestycje w okresie następującym po badaniu wzrostu.

Podczas ulepszania naszych produktów pomiarowych odkryliśmy problem techniczny, który wpłynął na niektóre testy wzrostu konwersji. Naprawiliśmy ten problem i współpracujemy z reklamodawcami, którzy mieli wpływ na badania – powiedział rzecznik prasowy Facebooka.

Według informacji, do jakich dotarł „The Wall Street Journal”, w jednej z dużych agencji wielkość kredytów reklamowych wyniesie około 0,5% rocznych budżetów klientów, których dotyczy problem.

Niektórzy kwestionują również samą analizę, której Facebook używa do określania wynagrodzenia dla reklamodawców. Krytykują giganta technologicznego za to, że nie jest wystarczająco przejrzysty w określaniu, kto otrzyma kredyty reklamowe i jak dokładnie obliczono kwotę wynagrodzenia. Także za to, że nie informuje, jakie kroki podjął, żeby takie błędy nie wystąpiły w przyszłości.

Źródło: www.wsj.com

  • 1
błąd Facebooka

Błąd Facebooka nadszarpnął zaufanie do firmy

Sprzedawca2131

2 miesiące temu

Przecież to sprawa kryminalna. Jakiś odpowiednik polskiego UOKiK powinien tym się zająć. To było obrabowanie umyślne lub nie - tak czy siak, jest to obrabowanie wysoce zaowolowane, podobnie jak pandemiczna hucpa (pozdro dla kumatych) . Dramat.

Co do FB - nic sobie z tego nie zrobi - tak to jest z megakorporacjami - im wolno prawie wszystko.

27 listopada 2020

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 1
27.11.2020

Jak przez ostatnią dekadę zmieniła się świadomość ekologiczna Polaków? Badanie HMG

Zespół badaczy Havas Intelligence zapytał Polaków o kompleksowe podejście do ekologii, ponawiając po 11 latach badanie „Climate Change”. Wyniki zestawione z wnioskami sprzed ponad dekady pokazują, że pięciokrotnie więcej rodaków dostrzega wpływ nie tylko swój, ale i całego społeczeństwa na ekologię. 52% respondentów uważa, że problem zmian klimatu w Polsce może rozwiązać całkowita zmiana sposobu życia.