Orlen tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing
  • 0
  • 10
2.01.2020

Orlen tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing

PKN Orlen został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. W ramach współpracy Robert Kubica dołączy do zespołu, a logotyp firmy będzie głównym elementem malowania bolidu i kombinezonów.

Nazwa koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu Alfa Romeo Racing Orlen. Zupełnie nowym obszarem współpracy pomiędzy firmą a zespołem będzie szkolenie młodzieży w ramach Orlen Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport.

W sporcie, podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki Orlen. Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł. Znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej.

Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze, wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

W ramach pakietu sponsorskiego w stosunku do ubiegłego sezonu znacząco zwiększy się ekspozycja marki. Logotyp koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing Orlen. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców.

Dodatkowo logotyp koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome.

Umowa z Alfa Romeo Racing przewiduje ponadto znacznie większe niż do tej pory zaangażowanie kierowców i członków zespołu w działania eventowe firmy, w tym w szczególności wsparcie organizowanej przez koncern imprezy motoryzacyjnej Verva Street Racing. Dotyczy to również Roberta Kubicy, który zostanie rezerwowym kierowcą Alfa Romeo Racing Orlen.

W ramach współpracy do Orlen Akademii Kartingowej dołączy trzech młodych kierowców z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez koncern w 2018 r., mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy. Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych. W nadchodzącym sezonie wystartuje w nich około 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii Orlen Team.

Z przeprowadzonych przez spółkę analiz efektywności wynika, że udział Roberta Kubicy w wyścigach Formuły 1 w 2019 r. przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630%. Globalny ekwiwalent z ekspozycji marki Orlen podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł.

Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki jako sponsora Roberta Kubicy. W tych samych badaniach co piąty polski kierowca zadeklarował, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji Orlen.

Potwierdzeniem tego był istotny wzrost sprzedaży w detalu. Zysk operacyjny w tym segmencie po trzech kwartałach 2019 r. wzrósł o prawie 600 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O 4% wzrosła sprzedaż paliw w całej Grupie, wyraźnie zwiększyła się też sprzedaż oferty pozapaliwowej, czyli np. produktów gastronomicznych.

  • 10
Alfa Romeo Racing Orlen

Alfa Romeo Racing Orlen

fot. Florent Gooden/DPPI

27 grudnia 2019

20 grudnia 2019