Orlen przedłużył współpracę z PZPN
  • 0
  • 1
12.01.2023

Orlen przedłużył współpracę z PZPN

PKN Orlen przez blisko cztery lata będzie sponsorem generalnym PZPN, jedenastu reprezentacji narodowych, w tym reprezentacji mężczyzn oraz sponsorem tytularnym rozgrywek piłkarskich. Między innymi Ekstraligi kobiet, Pucharu Polski kobiet oraz ePucharu Polski.

– Stawiamy na współpracę z PZPN, bo piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportu w kraju, a rozgrywki śledzi ponad 70% Polaków. Piłka tworzy w Polsce także prawdziwą społeczność. W naszym kraju gra w nią zawodowo i amatorsko 3 mln osób. W trakcie sezonu w każdy weekend jest rozgrywanych około 9 tys. spotkań. Chcemy wykorzystywać ten potencjał do promocji naszego biznesu, ale jednocześnie wspólnie ze związkiem działać na rzecz rozwoju sportu dzieci i młodzieży – mówi Agata Pniewska, dyrektor biura marketingu sportowego, sponsoringu i eventów PKN Orlen.

Roczny ekwiwalent reklamowy wynikający ze wsparcia PZPN dla sponsora głównego w 2021 r. przekroczył 410 mln zł

Kanały społecznościowe „Łączy nas piłka” obserwuje blisko 5 mln użytkowników. Mecze biało-czerwonych podczas mundialu w Katarze oglądało w telewizji i internecie średnio 12,5 mln widzów.

Nowa umowa przewiduje wsparcie merytoryczne PZPN przy realizacji programów piłkarskich PKN Orlen. Bierze w nich udział 18 tys. dzieci.

PKN Orlen będzie w najbliższych latach także sponsorem generalnym reprezentacji Polski kobiet, kadr młodzieżowych. Również sponsorem tytularnym Pucharu Polski kobiet, Ekstraligi kobiet oraz 1. Ligi kobiet. Na przestrzeni ostatniej dekady liczba piłkarek zwiększyła się w Polsce aż ośmiokrotnie. Zainteresowanie wydarzeniami piłkarskimi deklaruje 63% Polek. Rośnie też marketingowa wartość żeńskiego futbolu. Oglądalność meczów kadry kobiet w eliminacjach mistrzostw świata w szczytach komunikacyjnych przekraczała 400 tys. widzów.

  • 1

PKN Orlen przedłużył współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej.

 

12 stycznia 2023

11 stycznia 2023