„Name This Oreo” – internetowa gra marki ciastek - Marketing przy Kawie
Oreo zachęca do wymawiania nazwy ciastek w grze „Name This Oreo”
  • 1
  • 4
19.01.2025

Oreo zachęca do wymawiania nazwy ciastek w grze „Name This Oreo”

Oreo (Mondelez) stworzyło internetową grę „Name This Oreo”, zbudowaną wokół dociekań fanów na temat pochodzenia nazwy marki. Użytkownicy mogą wykonywać zadania polegające na wypowiadaniu na głos kombinacji: ciastko – krem.

Uczestnicy gry „Name This Oreo” muszą poprawnie przesylabizować nazwę marki Oreo – każda sylaba (o-re-o) oznacza inny składnik ciastka. Ci, którzy zrobią to na tyle szybko, że zmieszczą się w określonym czasie, otrzymają kupony rabatowe na produkt w sklepach sieci handlowej Kroger w Stanach Zjednoczonych.

Inspiracją do stworzenia gry były internetowe dyskusje fanów marki o pochodzeniu nazwy Oreo. „O” to nawiązanie do angielskiego słowa „cookie” (ciasteczko), a „re” do angielskiego słowa „cream”.

– Cały czas szukamy nowych sposobów nawiązania kontaktu z naszymi odbiorcami, którzy znają i lubią nasze przesłanie „Stay Playful”. Czerpanie z kultury i stałe zaangażowanie na platformach społecznościowych jest niezbędne dla Oreo. Ta kampania doskonale ucieleśnia nasz etos, zapewniając doświadczenie, które jest nie tylko zabawne, ale i reprezentatywne dla naszej marki – mówi Anne Martin, dyrektor ds. shopper marketingu, Mondelez.

Oreo zachęca do wymawiania nazwy ciastek. „Name This Oreo”

„Name This Oreo” – Oreo zachęca do wymawiania nazwy ciastek. Nagrodą jest rabat cenowy

Pochodzenie nazwy Oreo, stworzonego przez firmę Nabisco w 1912 r., nie jest do końca wyjaśnione. Jedne teorie wskazują na francuskie słowo oznaczające złoto, inne na greckie słowo oreodaphne od „oreo” („piękny”) i „daphne” („laur”). Słowo to oznacza roślinę nazywaną także laurem drzewnym, występującą w krajach tropikalnych i zwrotnikowych. Tę ostatnią hipotezę potwierdza fakt, że na oryginalnym projekcie opakowań Oreo widniał wieniec laurowy. Firma Nabisco nazywała wtedy swoje produkty nazwami pochodzącymi od roślin, np. Avena albo Lotus.

Nabisco (od 2012 r. należące do Mondelez) potrafiło budować ekspozycję kulturową Oreo. Przed laty marka włączyła się w popularną w Ameryce kampanię producentów mleka „Got Milk?”. Maczanie Oreo w mleku promowano wtedy jako część amerykańskiej tożsamości.

Gra pojawi w:

  • mediach społecznościowych,
  • kanałach influencerów,
  • OOH,
  • sklepach sieci Kroger.

Kampanię przygotowała agencja VML, a autorem ścieżki dźwiękowej jest Sonido Antro.

  • 3
Akcja „Name This Oreo”

Akcja „Name This Oreo”

Akcja „Name This Oreo”
Akcja „Name This Oreo”

 

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

18 stycznia 2025

17 stycznia 2025