Oracle zamyka swój biznes reklamowy - Marketing przy Kawie
Oracle zamyka swój biznes reklamowy
  • 0
  • 1
14.06.2024

Oracle zamyka swój biznes reklamowy

Gigant oprogramowania Oracle ogłosił zamknięcie swojego segmentu reklamowego. Przychody Oracle Advertising spadły z 2 mld dol. w 2022 r. do 300 mln dol. w 2024.

Oracle Advertising, dawniej Datalogix, to oparta na chmurze platforma do gromadzenia, aktywacji i mierzenia danych konsumenckich, przeznaczona dla reklamodawców.

Biznes reklamowy Oracle powstał kosztem miliardów dolarów wydanych na przejęcia wielu mniejszych firm:

  • 2013 r.: Responsys za 1,5 mld dol.
  • 2014 r. BlueKai za (według szacunków) od 350 do 400 mln dol.
  • 2014: Datalogix za 1,2 mld dol.
  • 2017 r.: Moat (firma cyfrowych pomiarów w chmurze) za około 850 mln dol. Wykorzystywała ona dane i analizy do poprawy efektywności mediów dla marek i wydawców.

Wśród przejętych firm były również m.in. Virtue oraz Grapeshot z branży programmatic.

Oracle zamknęło swoją europejską platformę przetwarzania danych w 2020 r. Był to ruch w następstwie wejścia w życie unijnego rozporządzenia RODO.

Firma skupi się teraz na usługach w chmurze, usługach subskrypcyjnych i sztucznej inteligencji. Wśród jej klientów są m.in. Nvidia, Microsoft, Google, xAI i OpenAI.

  • 1
Oracle zamyka biznes reklamowy

Oracle zamyka biznes reklamowy

 

14 czerwca 2024

13 czerwca 2024