Opinie Polaków o markach – wyniki pierwszego polskiego badania „YouGov BrandIndex”
  • 0
  • 0
12.06.2019

Opinie Polaków o markach – wyniki pierwszego polskiego badania „YouGov BrandIndex”

Do sieci sklepów cieszących się największą popularnością wśród Polaków należą: Biedronka, Lidl, Rossmann, Decathlon, Castorama, Pepco, Ikea oraz CCC. Takie wyniki przyniosła pierwsza polska edycja globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego – „YouGov BrandIndex”. Badanie realizuje agencja badań rynku Inquiry i YouGov. Odzwierciedla ono nastroje konsumenckie w reakcji na kampanie reklamowe i inne doniesienia w mediach oraz wydarzenia sezonowe. Pokazuje, jak przekładają się one na zakupy, poziom satysfakcji i ogólną opinię o markach.

Według danych „YouGov BrandIndex” 75% dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje 59% rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym. Wskaźnik rekomendacji wynosi 49% ogółem, a wśród klientów sieci – 70%.

Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. W tej sieci kupuje 57% respondentów, a wskaźnik rekomendacji wynosi 54% ogółem i 73% wśród klientów. Warto przy tym zauważyć, że sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi pod względem liczby klientów, w ciągu ostatnich dwóch miesięcy znacząco poprawiła wizerunek. Wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest w ostatnich dniach równie wysoki, co dla Rossmanna.

Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16% dorosłych Polaków) i 4F (11%). Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25%), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – Ikea (37%). Na rynku mody najsilniejsze są Pepco (zakupy robi tu 30% respondentów), H&M (22%) i Reserved (15%).

Do ulubionych marek obuwniczych Polaków należą CCC (28% badanych kupuje w tej sieci) i Deichmann (15%). W ocenie respondentów obie ustępują jednak innym markom pod względem jakości. Wyższe wyniki w tym obszarze mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25%). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (wskaźnik jakości na poziomie 47%), Nike (40%) oraz Puma (36%).

O badaniu
„YouGov BrandIndex” to syndykatowe badanie kondycji marek dostępne na całym świecie. Jest realizowane od dziesięciu lat według tej samej metodologii dla wszystkich krajów na panelu badawczym. Panel liczy ponad 6 mln respondentów z 43 państw (w tym USA, krajów Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W 2019 r. do tego grona dołączyła również Polska.

Obecnie „YouGov BrandIndex” obejmuje w Polsce 60 marek podzielonych na 6 sektorów:

  • sieci spożywcze,
  • DIY,
  • moda,
  • obuwie,
  • sport,
  • drogerie.

Już wkrótce badanie zostanie rozszerzone o branżę gastronomiczną oraz marki sklepów z elektroniką i artykułami dla dzieci. Jeszcze w tym roku dołączą kolejne sektory: FMCG, banki, ubezpieczenia, telekomunikacja, media.

„YouGov BrandIndex” monitoruje marki pod kątem 15 wskaźników z zakresu komunikacji, wizerunku i relacji. Wywiady są realizowane codziennie na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.

Badanie odzwierciedla wpływ realizowanych kampanii marketingowych czy zmian w ofercie na postrzeganie i wizerunek marek. Na bieżąco pokazuje, o jakich markach rozmawiają Polacy, a także jak szybko zmieniają się ich nastroje i preferencje zakupowe. Dane umożliwiają szybką reakcję na sytuacje kryzysowe.

wanika

1 miesiąc temu

Na pewno Rossmann, CCC i Reserved. Na sklepy z jedzeniem nie zwracam uwagi.

Paula

2 tygodnie temu

Zaskoczeniem Pepco, nawet nie pomyślałam, żeby tam kupować ubrania, wolę Reserved czy Mohito czy jakieś sportowe.

12 czerwca 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 2
12.06.2019

W 2018 r. przychody klubów Ekstraklasy wyniosły prawie 528 mln zł. Legia Warszawa ponownie liderem „Piłkarskiej ligi finansowej” Deloitte

Przychody wszystkich zespołów grających w polskiej Ekstraklasie wyniosły w 2018 r. blisko 528 mln zł. Z raportu „Piłkarska liga finansowa” firmy doradczej Deloitte wynika, że w minionym roku przychody z transferów wyniosły 96,8 mln zł, z czego transfery zagraniczne wygenerowały 87,4 mln zł. Liderem rankingu pod względem wpływów do budżetu pozostaje niezmiennie Legia Warszawa. Na podium znalazły się także Lech Poznań i Lechia Gdańsk.