ONZ wzywa branżę reklamową, by zerwała z branżą paliw kopalnych
Sekretarz Generalny ONZ wzywa branżę reklamową do rezygnacji ze współpracy z firmami branży paliw kopalnych
  • 0
  • 1
10.06.2024

Sekretarz Generalny ONZ wzywa branżę reklamową do rezygnacji ze współpracy z firmami branży paliw kopalnych

Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych, António Guterres zażądał od agencji reklamowych i PR-owych zerwania współpracy z reklamodawcami, którzy zarabiają na produkcji i sprzedaży paliw kopalnych.

Guterres wygłosił przemówienie z okazji Światowego Dnia Środowiska (5 czerwca) w Amerykańskim Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku. Użył bardzo bezpośredniego języka. Oznajmił, że ludzkość „posuwa eksploatację planety do granic możliwości” i wezwał do ograniczenia przemysłu paliw kopalnych. Jego firmy określił jako „ojców chrzestnych chaosu klimatycznego”. Oskarżył je o bezwstydny greenwashing i wydawanie miliardów dolarów na zniekształcanie prawdy, oszukiwanie opinii publicznej i sianie wątpliwości.

Zwrócił się do wszystkich krajów, by zakazały u siebie reklamy producentów tradycyjnych paliw. Jednocześnie odniósł się do agencji reklamowych i PR-owych, które obsługują klientów z tej branży. Wezwał je, aby „zaprzestały odgrywania roli czynników umożliwiających niszczenie planety”.

– Od dziś przestańcie przyjmować nowych klientów z branży paliw kopalnych i opracujcie plany porzucenia istniejących! Paliwa kopalne nie tylko zatruwają naszą planetę. Są toksyczne dla waszych marek – zaapelował Guterres. Jako wzór z przeszłości wskazał ograniczenie reklamy firm tytoniowych.

  • 1
ONZ wzywa branżę reklamową do rezygnacji ze współpracy z firmami paliw kopalnych

ONZ wzywa branżę reklamową do rezygnacji ze współpracy z firmami branży paliw kopalnych

9 czerwca 2024