- 1
- 3
OnePlus stworzył grę wzorowaną na legendarnej strzelance sprzed lat – Doom
Producent smartfonów OnePlus stworzył grę wzorowaną legendarnej strzelance Doom z lat 90. Brain Rot Blaster zachęca, by przerwać kompulsywne przeglądanie negatywnych wiadomości i przytłaczających treści w internecie. Ten tzw. doomscrolling to cichy złodziej czasu i energii.
Przeciętny Polak spędza ponad dwie godziny dziennie (127 minut) na scrollowaniu treści w sieci. To oznacza, że w ciągu miesiąca tracimy jeden cały weekend. Czas, który moglibyśmy poświęcić na spotkania z bliskimi, rozwój pasji czy odpoczynek. Według badań przytaczanych przez markę OnePlus:
- Co dziesiąty Polak przyznaje, że wybiera doomscrolling zamiast czytania książek.
- 45% scrolluje z nudów.
- 33% twierdzi, że to dla nich uzależniające.
- Prawie połowa badanych (46%) uważa, że doomscrolling obniża ich produktywność.
- Ponad jedna czwarta odczuwa po nim zmęczenie i wyczerpanie.
To strata czasu, ale także spadek kreatywności, energii i satysfakcji z dnia codziennego.
Brain Rot Blaster – gra, która zmienia scrollowanie w walkę
Jest to retro-strzelanka FPS, która w satyryczny sposób pokazuje, jak toksyczne mogą być treści, które codziennie konsumujemy. W grze użytkownicy walczą z cyfrowymi demonami, takimi jak:
- „Prezenterzy Złych Wieści” – personifikacja przytłaczających wiadomości ze świata,
- „Ziomek od Krypto” – symbol treści o luksusie i pieniądzach,
- „Foliarz” – przedstawiciel teorii spiskowych.
Gra ma pomóc użytkownikom uświadomić sobie swoje nawyki i nauczyć się je kontrolować. Po jednym przejściu gra usuwa się samoistnie. Ma to symbolizować koniec bezmyślnego scrollowania i zachętę do powrotu do prawdziwego życia offline.
Premiera gry Brain Rot Blaster zbiega się z wejściem na rynek OnePlus Nord 5
Jest to smartfon stworzony z myślą o ludziach, którzy chcą więcej tworzyć, pracować, rozwijać się i bawić bez ograniczeń. Nowy model oferuje m.in.:
- AI Summary i AI Translate – funkcje ułatwiające pracę i naukę,
- Open Canvas+ do multitaskingu,
- aparat 50 MP oraz ekran 144 Hz
Marka od lat stawia na ideę „Never Settle”. Zachęca użytkowników, by nie zadowalali się byle czym – również w cyfrowych nawykach. Brain Rot Blaster ma być początkiem większej zmiany. Świadomego korzystania z technologii, która ma nas rozwijać, a nie przytłaczać.
Gra Brain Rot Blaster wystartuje 23 lipca, a OnePlus Nord 5 pojawi się w sprzedaży 8 lipca 2025 r. Kampania obejmuje Polskę oraz inne kraje europejskie, w tym Wielką Brytanię, Francję i Hiszpanię.