OLX zdominował ranking YouTube Ads Leaderboard za czerwiec 2019 r.
  • 3
  • 0
15.07.2019

OLX zdominował ranking YouTube Ads Leaderboard za czerwiec 2019 r.

Po raz pierwszy w historii polskiego rankingu YouTube Ads Leaderboard spoty jednej marki zajęły wszystkie pozycje w zestawieniu. Kampania „A co, gdyby?” z udziałem Janusza Chabiora w obrazowy i humorystyczny sposób przekonuje użytkowników OLX do zachowania kultury w trakcie rozmów pomiędzy kupującymi a sprzedającymi.

Na pierwszym miejscu czerwcowego zestawienia znalazło się wideo „A co, gdyby? #2”. Pojawia się w nim kultowy już argument negocjacyjny w postaci „horej curki”. Spot przypomina, że nieuczciwe obniżanie ceny to zwykłe okradanie osób często bardziej potrzebujących – w tym wypadku małego harcerza.

Druga pozycja to reklama „A co, gdyby? #4”, ukazująca niemiłe zachowania także drugiej strony transakcji, a mianowicie sprzedającego. Spot podkreśla, że skoro już ktoś decyduje się na zaoferowanie przedmiotu online, to powinien odpisywać na wiadomości zainteresowanych. Może im przecież naprawdę zależeć na odpowiedzi.

Podium zamyka wideo „A co, gdyby? #5”. Porusza ono temat nadużywania uprzejmości osób decydujących się na oddanie przedmiotu za darmo. W tym wypadku obdarowany żąda także bezpłatnej dostawy.

Czwarte miejsce rankingu zajęła reklama „A co, gdyby? #7”. Ta pokazuje, jakie konsekwencje może mieć wystawianie przedmiotu za 0 zł, aby przyciągnąć więcej zainteresowanych, a potem żądanie od nich zapłaty.

Czerwcowe zestawienie zamyka spot „A co, gdyby? #3”. Bohater dzwoni do sprzedającego w zupełnie innej sprawie niż ta z jego ogłoszenia. Skutki takiego zachowania okazują się tragiczne.

Kampanię dla OLX przygotowały firmy: 180heartbeats + Jung v Matt i F25.

O rankingu
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking pięciu filmów jest ustalany na podstawie algorytmu, który uwzględnia parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz to, jaka część filmu została obejrzana.

Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube. Dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych w tym serwisie.

15 lipca 2019

14 lipca 2019