- 1
- 1
Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz w kampanii Ministerstwa Klimatu i Środowiska – „Zwrotomocni”
„Zwrotomocni” to nowa odsłona ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej Ministerstwa Klimatu i Środowiska o systemie kaucyjnym. W rolach zwracanych opakowań wystąpili aktorzy: Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz.
Kampania „Zwrotomocni” w przystępny sposób tłumaczy zasady systemu kaucyjnego. Bohaterowie kampanii to zwracane opakowania po napojach: butelka plastikowa, szklana i puszka.
Widzimy je w ich naturalnym środowisku: miejscach takich jak sklep, dom u rodziny, automat. Poprzez przedstawione sytuacje odbiorca poznaje najważniejsze informacje o systemie kaucyjnym:
- zwracamy tylko opakowania ze znakiem „Kaucja”,
- paragon nie jest potrzebny do zwrotu,
- opakowań nie zgniatamy, nie myjemy i nie zrywamy z nich etykiet,
- kaucja wynosi 1 zł za butelkę szklaną i 50 gr za plastikową oraz puszkę.
Podkreślone zostają również korzyści dla środowiska. System kaucyjny to: mniej butelek w lasach, mniej odpadów i mniejsze zużycie surowców. Odbiorcy dowiedzą się również, jak wygląda znak kaucji i automat kaucyjny.
Oprócz butelek w spotach widzimy przedstawicieli wszystkich grup wiekowych: rodzinę Zwrotomocnych – dziadka z wnuczkiem, ojca z córką i mamę z dziećmi. Na zakończenie każdego spotu wybrzmiewa hasło kampanii zachęcające odbiorców do działania: „Zwrotomocni! Odbierajcie kaucję – dbajcie o środowisko”.
Kampania w lekki i humorystyczny sposób ma koncentrować się na edukacji i kształtowaniu prośrodowiskowych postaw. Od zmiany codziennych nawyków po świadome gospodarowanie odpadami.
– System kaucyjny to konkretne narzędzie, które pozwoli każdemu z nas realnie przyczynić się do ochrony środowiska. W kampanii „Zwrotomocni” pokazujemy, że edukacja o ekologii nie musi być poważna ani nudna. Aktorzy kojarzeni z konwencją komediową zapraszają odbiorców do świata, który budzi pozytywne skojarzenia. Z kampanii płynie prosty przekaz: dzięki systemowi kaucyjnemu każdy z nas ma moc wprowadzania dobrej zmiany dla środowiska – mówi Paweł Prochenko, partner w Fabryce Komunikacji Społecznej, odpowiedzialnej za koncepcję kreatywną i realizację kampanii.
Działania w internecie, TV i szkołach
Od 20 października kampania obecna będzie w internecie, m.in. w mediach społecznościowych, na platformach VOD i w serwisach wideo. 27 października spoty trafią także do telewizji, a w grudniu – do kin.
Integralną część kampanii stanowią działania edukacyjne skierowane do lokalnych społeczności oraz uczniów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Szczegółowe informacje o tym, jak działa system kaucyjny oraz o przebiegu działań kampanii można znaleźć na stronie internetowej: systemkaucyjny.gov.pl.

