Ogólnopolska kampania na rzecz ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami w Internecie (wideo)
  • 4
  • 0
7.02.2017

Ogólnopolska kampania na rzecz ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami w Internecie (wideo)

Ponad 80% dzieci w wieku przedszkolnym regularnie korzysta z Internetu. Z wiekiem dzieci odsetek ten dynamicznie rośnie. Tymczasem niekontrolowany dostęp najmłodszych do wirtualnego świata coraz częściej skutkuje kontaktem z nieodpowiednimi treściami. Dlatego Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę i NASK rozpoczynają kampanię „Chroń dziecko w Sieci”.

Według badań* co piąte dziecko przyznaje, że zdarzyło mu się trafić na treści internetowe przeznaczone tylko dla dorosłych. Były to głównie treści erotyczne i pornograficzne, ale także strony zawierające wulgaryzmy czy brutalną przemoc. 89% młodych uczestników badań deklaruje, że trafiło na nie przypadkowo.

Jednocześnie tylko 8% rodziców deklaruje świadomość tego, że może to dotyczyć ich dzieci. 38% rodziców uznaje problem szkodliwych treści za znaczący, co piąty rodzic nigdy nie rozmawiał z dziećmi o bezpieczeństwie online, a spośród tych, którzy to zrobili, połowa poruszała temat treści.

53% rodziców deklaruje, że ustaliło z dziećmi zasady korzystania z Internetu. Najczęściej jednak dotyczą one jedynie limitu czasu. 13% rodziców stosuje oprogramowanie filtrujące w komputerze lub laptopie, zaś wykorzystywanie go w tabletach i smartfonach używanych przez dzieci potwierdza kilka procent z nich.

Kampania „Chroń dziecko w Sieci” adresowana jest głównie do rodziców, którzy mają największy wpływ na bezpieczeństwo dzieci. Mimo wagi problemu autorzy akcji zdecydowali się na lekką formę przekazu, która nie demonizuje zjawiska, ale zwraca uwagę rodziców na ich rolę w zapewnieniu dziecku bezpieczeństwa w Internecie.

Przekazy zawarte w teledysku, reklamach telewizyjnych, radiowych i prasowych oparte są na treści piosenki śpiewanej przez 11-letnią Marysię Nowak.

W działania zaangażował się znany dziennikarz, prezenter i lektor Tadeusz Sznuk, który użyczył głosu w filmach instruktażowych dla rodziców. Jego przestrogę: „Chroń dziecko przed szkodliwymi treściami w Sieci. To bardzo ważne. I całkiem proste” można usłyszeć również w reklamach telewizyjnych i radiowych.

Kampania prowadzona będzie w tradycyjnych mediach ogólnopolskich i lokalnych oraz w serwisach społecznościowych. Platformą internetową akcji jest serwis www.dzieckowsieci.pl.

Działania realizują: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje) oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa w ramach aktywności Polskiego Centrum Programu Safer Internet. Autorem słów piosenki „Mama i tata” jest Łukasz Wojtasik (FDDS). Nagranie zrealizowano w Lordfader Studio. Animacje stworzyła Astro Group.

*„Rodzice i dzieci wobec zagrożeń dzieci w Internecie”, TNS dla Orange Polska i Fundacji Orange we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, czerwiec 2016 r.

  • 3

Ola

5 miesięcy temu

Dumb ways to...

Widać, że twórcy bardzo mocno inspirowali się kampanią "Dumb ways to die" metra w Melbourne.

7 lutego 2017

Reklama
Reklama