#OddajmyJejGłos – akcja społeczna zwracająca uwagę na sytuację kobiet w Katarze
  • 0
  • 1
19.12.2022

#OddajmyJejGłos – akcja społeczna zwracająca uwagę na sytuację kobiet w Katarze

Onet wraz z agencją K2 Create i Amnesty International Polska przeprowadził akcję, której celem jest zwrócenie uwagi na sytuację kobiet w Katarze. Równolegle z tym, co dzieje się aktualnie na boiskach podczas mundialu, organizatorzy akcji chcą zwrócić uwagę na prawa kobiet w Katarze.

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej to niewątpliwie największe święto dla kibiców. Jednak podczas tegorocznego mundialu organizowanego w Katarze trudno nie wspomnieć o sytuacji kobiet.

– Mundial to wydarzenie, które skupia bardzo duże zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników w Polsce. Dziś w mediach o prawach kobiet należy rozmawiać w każdym możliwym kontekście. Dla Onetu wydarzenie sportowe jest idealnym pretekstem, by zrobić dziennikarski „zoom” na skompilowaną sytuację kobiet w krajach arabskich – mówi Dominika Olszyna-Kniaź, redaktorka naczelna serwisów lifestyle’owych Onetu.

Podczas niedzielnego meczu finałowego mistrzostw świata na Onet.pl został opublikowany pierwszy kobiecy komentarz sportowy

Minuta po minucie relacjonowano nie to, co działo się na boisku, ale to, co poza nim. Opisywano, jak traktowane są kobiety w Katarze i jak w wielu aspektach życia ich prawa są ograniczone.

– Islamski Katar uchodzi za kraj najmniej opresyjny wobec kobiet. Kobiety w Katarze mają teoretycznie więcej praw niż w sąsiednich państwach. Pozornie. Jeśli bowiem spojrzymy na najnowsze dane Global Gender Gap Indeks, mierzące kwestie równouprawnienia, to okaże się, że kraj ten zajmuje w światowym rankingu 137. miejsce. Nie jest więc tak optymistycznie, jak chcieliby niektórzy.

Katarskie kobiety są w swoim kraju traktowane jak obywatelki drugiej kategorii. W zasadzie są własnością mężczyzn: ojców, mężów, braci, wujów i innych męskich członków rodziny. Widać to w każdym obszarze życia społecznego. Od kwestii dotyczących tak fundamentalnych spraw, jak zawarcie małżeństwa, przez podjęcie pracy, po wyjazd za granicę czy przyszłość własnych dzieci, gdyż nie są ich prawnymi opiekunami. Jeśli umiera ojciec dziecka, a w rodzinie nie ma męskiego krewnego, który mógłby pełnić funkcję opiekuna, rolę tę przejmuje państwo – mówi Anna Błaszczak-Banasiak, dyrektorka Amnesty International w Polsce.

Promocja akcji #OddajemyJejGłos jest prowadzona szeroko w mediach internetowych oraz społecznościowych – własnych i zewnętrznych

Włączyli się w nią redaktorzy naczelni mediów Ringier Axel Springer Polska oraz znane osobowości. Wśród nich Joanna Przetakiewicz, Michał Piróg, Aleksandra Domańska, Lara Gessler, Natalia Kusiak, Katarzyna Sokołowska i Jagna Niedzielska.

Za koncepcję kreatywną odpowiada agencja K2 Create oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska. Partnerem merytorycznym akcji jest Amnesty International Polska. Za współpracę z ambasadorami akcji odpowiada agencja 2Koma7.

  • 1
#OddajmyJejGłos – akcja społeczna dotycząca sytuacji kobiet w Katarze

#OddajmyJejGłos – akcja społeczna dotycząca sytuacji kobiet w Katarze

No super

1 miesiąc temu

I co to zwrócenie uwagi zmienia? Katarscy szejkowie się przejmą?

19 grudnia 2022