- 0
- 2
Od potrzeby do narzędzia. Pierwsza porównywarka cen reklam
Sprzedaż powierzchni reklamowej jeszcze nigdy nie była tak prosta. Reklamobiorcy już nie muszą spędzać nudnych godzin na dzwonieniu czy wysyłaniu e-maili – po prostu umieszczają swoją ofertę w porównywarce cen. Do tej pory agencje, właściciele firm, dyrektorzy marketingu często gubili się w ogromnej ilości ofert reklamowych i nie zawsze docierali do właściwego reklamobiorcy. Odpowiedzią na tę sytuację jest pierwsza w Polsce porównywarka cen reklam: CenyReklam.pl.
(Informacja promocyjna)
Przepis na sukces
CenyReklam.pl to narzędzie innowacyjne i nowatorskie, dysponujące już na starcie sporym potencjałem i możliwościami. Ktoś mógłby powiedzieć, że porównywarki internetowe to przecież nie nowość na rynku. To prawda: istnieją porównywarki cen w sklepach internetowych, usług oraz kosztów finansowych. Co więc odkrywczego i oryginalnego jest w projekcie CenyReklam.pl?
Nadrzędnym celem tej inicjatywy jest zebranie na jednej stronie internetowej wszystkich aktualnych ofert z wielu mediów: prasy, radia, telewizji, telebimów, billboardów, Internetu itp. Wszystko łatwo, szybko i intuicyjnie, z możliwością bezpośredniego porównania propozycji, co dotąd było sporym wyzwaniem. Teraz można skorzystać z profesjonalnie przygotowanego narzędzia, które stanowić będzie pierwszy krok do osiągnięcia wspólnego sukcesu.
Jak to wyglądało do tej pory?
Oferenci przedstawiali swoje propozycje, a kupujący miał ogromny dylemat, którą ofertę wybrać, gdyż przede wszystkim nie dysponował uporządkowaną informacją na temat mediów. Poszukując interesujących go informacji, musiał poświęcić wiele czasu, by zrozumieć i w pełni poznać daną ofertę. Do tego próbował jeszcze porównać ją z konkurencją, co ostatecznie okazywało się nie tylko czasochłonne, ale wręcz bezskuteczne. Nie zawsze więc wybierał ofertę najlepszą z punktu widzenia jego grupy docelowej, co często kończyło się zakończeniem współpracy reklamowej już po pierwszym zleceniu – ze względu na brak oczekiwanych efektów.
Jak to działa teraz?
CenyReklam.pl to przede wszystkim narzędzie, dzięki któremu można skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych zakupem reklamy, prezentując oferty w sposób obrazowy i intuicyjny.
W praktyce wygląda to tak, że dodajemy swoją propozycję, starając się jak najlepiej wyróżnić ją w serwisie. W zależności od tego, jakie medium reprezentujemy, musimy wyszczególnić istotne cechy oferty reklamowej i na bieżąco dbać o jej aktualność. Na przykład dla dziennika czy miesięcznika będzie to: nakład, format czy wielkość modułu, a dla radia – godzina emisji, długość spotu i nazwa audycji.
Dla klienta chcącego reklamować się w outdoorze możemy umieścić dokładną lokalizację naszych nośników na interaktywnej mapie. Wszystko to, w połączeniu ze zdefiniowaniem grupy odbiorczej, daje użytkownikowi komfort w doborze idealnego dla siebie miejsca na reklamę.
Zalety dla partnera (reklamobiorcy):
- nowy, efektywny kanał sprzedaży
- redukcja kosztów pozyskiwania klientów na reklamę
- oszczędności roboczogodzin pracowników, którzy mogą spożytkować czas na inne prace
- skrócenie czasu obsługi zapytania i zamówienia na reklamę
- szybkość komunikacji
- eliminacja błędów, które powstawały przy ręcznym przygotowywaniu i przeliczaniu ofert reklamowych
- stały dostęp potencjalnych klientów do aktualnej oferty
- budowanie nowych, trwałych relacji z klientami
Reklama w kilku krokach
Wystarczy zarejestrować się na stronie i określić:
- budżet oraz datę kampanii,
- rodzaj mediów oraz target,
a system sam zaproponuje kilku najbardziej dopasowanych partnerów (reklamobiorców), których oferty można porównać i ostatecznie wybrać najkorzystniejszą.
Kolejne rozwiązanie, które pozwala użytkownikom (klientom) na łatwe tworzenie własnych kampanii w Internecie, to kreator banerów reklamowych. Można z niego korzystać, nie dysponując specjalistyczną wiedzą graficzną.
Silna konkurencja?
Narzędzie, jakim są CenyReklam.pl, nie ma bezpośrednio konkurować z domami mediowymi, agencjami reklamowymi i innymi podmiotami świadczącymi podobne usługi. Jego celem jest przyspieszenie i uproszczenie procesu podejmowania decyzji o zakupie reklamy. Wypełnia ono pewną rynkową niszę, wychodząc naprzeciw potrzebom zarówno reklamobiorców, jak i reklamodawców (klientów).
Mała rewolucja
Każdy reklamobiorca (oferujący reklamę) otrzyma możliwość bezpośredniego i skutecznego dotarcia do osób planujących kampanie reklamowe. Zyska też nowy kanał sprzedaży. CenyReklam.pl mają być w tym względzie małą rewolucją na rynku – a jednocześnie dowodem na to, że niestandardowe pomysły na skalę światową jeszcze się Polakom nie skończyły.
Nowa porównywarka dopiero rozpoczyna działalność, jednak inicjatorzy już planują rozszerzenie jej na rynek europejski. Te plany, poparte zastosowaniem pionierskich narzędzi, dają mocne podstawy do tego, aby już teraz oczekiwać rynkowego sukcesu przedsięwzięcia.
(Informacja promocyjna)
- 2