Obrazek ze św. Florianem i trzy religie, które łączą siły, by ratować ludzkie życie. Kampania Krajowej Izby Kominiarzy
  • 2
  • 0
10.04.2019

Obrazek ze św. Florianem i trzy religie, które łączą siły, by ratować ludzkie życie. Kampania Krajowej Izby Kominiarzy

Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii: prawosławnej, katolickiej i muzułmańskiej biorą udział w kampanii edukacyjnej mającej zmienić zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla. Obrazek z wizerunkiem św. Floriana, będący jednocześnie instrukcją, jak uchronić się przed zatruciem czadem, był rozdawany przez duchownych w trakcie kolędy.

W serwisie YouTube można obejrzeć film dokumentujący spotkania duchownych z rodzinami. Mechanizm jest prosty: obrazek z wizerunkiem św. Floriana należy przyłożyć do kratki wentylacyjnej.

Jeśli pozostanie na miejscu, oznacza to, że wentylacja w domu jest dobra. Jeśli odpadnie, powinniśmy skontaktować się z kominiarzem, ponieważ możemy być narażeni na zatrucie czadem.

Akcję przygotowała agencja Grey Group Poland.

Grey Group Poland wykorzystała już pomysł z antyczadową kartką w kampanii Państwowej Straży Pożarnej. Akcja była prowadzona na przełomie 2017 i 2018 r. Kartka znajdowała się w gazetkach reklamowych sieci Lewiatan, Pepco i Złotych Tarasów. Należało ją wyrwać i przyłożyć w domu do kratki wentylacyjnej.

Kampania „Kartka wentylacyjna” zdobyła złotą statuetkę w konkursie Innovation 2018 w kategorii Innowacyjne media – działania społeczne. Pisały o niej m.in. „AdAge” i „Adweek”.

 

10 kwietnia 2019

9 kwietnia 2019