Nowe wyróżnienie dla kobiecych biznesów w wyszukiwarce i na mapach Google
  • 0
  • 1
8.03.2021

Nowe wyróżnienie dla kobiecych biznesów w wyszukiwarce i na mapach Google

W Polsce wprowadzony został nowy atrybut w Google Moja Firma. Pozwala wyróżnić się w wyszukiwarce i na mapach biznesom prowadzonym przez kobiety.

W Polsce około jedna trzecia firm jest prowadzona przez kobiety. Nowy atrybut ma pomóc zauważyć, za jak wiele jest wokół nas kobiecych biznesów – firm tworzonych przez kobiety. Opcję „Firma zarządzana przez kobiety” właścicielki firm mogą dodać w swoim profilu Google Moja Firma. Wyświetli się ona użytkownikom map w wizytówce firmy obok innych informacji, takich jak godziny otwarcia, numer telefonu czy strona internetowa.

Od momentu wprowadzenia nowego atrybutu w Polsce ponad 30 tys. biznesów zidentyfikowało się jako zarządzane przez kobiety. Zaktualizowana o dodatkowe informacje wizytówka na mapach Google ma pomagać w dotarciu do klientów. Takie firmy otrzymują średnio 4,3 razy więcej telefonów, a ich strony odwiedza 2,6 razy więcej zainteresowanych – przekonuje firma.

Jednocześnie Google oferuje bezpłatne wsparcie w ramach programu „Firmy jutra” właścicielkom mikro-, małych i średnich biznesów, które chciałyby założyć profil Google Moja Firma oraz bezpłatną wizytówkę i dodać atrybut „Firma zarządzana przez kobiety”. Doradca podczas konsultacji pomoże przenieść biznes do Internetu, a także wskaże ścieżkę rozwoju firmy online. Szkolenia kierowane są zarówno do biznesów rozpoczynających działalność online, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć sprzedaż, podnieść efektywność marketingu internetowego czy skorzystać z rozwiązań chmurowych.

Z okazji Dnia Kobiet Google zainicjował też akcję „Jedna z wielu”. Odniósł się w niej do pierwszych z wielu, czyli Polek, które przetarły szlaki w różnych dziedzinach. Akcja pokazuje, że każda z kobiet jest dzisiaj jedną z wielu, które odniosły sukces w biznesie, technologiach, nauce, prowadzeniu firmy, innowacjach czy codziennym życiu.

  • 1
Google Moja Firma z nowym wyróżnieniem dla kobiecych biznesów

Google Moja Firma z nowym wyróżnieniem dla kobiecych biznesów

8 marca 2021

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
8.03.2021

Dziewczęta chcą być youtuberkami, instagramerkami, tiktokerkami – pokazuje badanie IQS

Matki i córki rozmijają się w marzeniach o przyszłych zawodach córek – wynika z badania „Aspiracje dziewczynek w Polsce”, zrealizowanego dla nowo powstającej organizacji Inspiring Girls Polska, która jest częścią międzynarodowej grupy. Niemal połowa dziewcząt (48%) w wieku 10–15 lat uznała prowadzenie kanału w serwisach społecznościowych takich jak YouTube, Instagram czy TikTok za atrakcyjne zajęcie zawodowe, w którym widzą siebie w przyszłości.