Nowe rozwiązania reklamowe Pinteresta dla e-commerce
  • 0
  • 1
9.07.2020

Nowe rozwiązania reklamowe Pinteresta dla e-commerce

Pinterest udostępnia w Polsce coraz większą przestrzeń dla e-commerce. Sklepy online mogą teraz nie tylko prowadzić sprzedaż katalogową. Mają także możliwość korzystania z reklam produktowych i dynamicznego retargetowania kampanii.

Serwis udostępnił polskim sprzedawcom możliwość wgrywania całych katalogów produktów, które następnie prezentowane są użytkownikom w formie pinów. Dzięki dodaniu tagu Pinteresta do strony internetowej sklepu oraz odpowiedniemu sformatowaniu katalogów piny te, poza nazwą i opisem produktu, zawierają informacje o jego cenie i dostępności. Dane aktualizowane są automatycznie co 24 godziny. Takie piny można dystrybuować organicznie, łączyć w grupy, a od niedawna również promować za pośrednictwem reklam produktowych.

Mechanizm działania jest podobny, jak przy pinezkach na Instagramie czy Facebooku. Reklama produktowa od razu przenosi do sklepu, gdzie można sfinalizować transakcję. Ścieżka zakupowa jest więc krótsza niż przy klasycznej reklamie na Pintereście – tłumaczy Magdalena Pietruk, social content manager Open Mobi.

Kampanię produktową można targetować pod kątem płci, wieku, lokalizacji, języka czy urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Nie trzeba natomiast dodawać słów kluczowych czy zainteresowań odbiorcy. Pinterest zrobi to automatycznie, bazując na danych źródłowych i wiedzy o użytkownikach.

Platforma pozwala również na dynamiczne retargetowanie reklam produktowych, a więc ponowne dotarcie do osób, które odwiedziły witrynę sklepu lub dodały do koszyka produkt, ale nie dokończyły zakupów.

  • 1
rozwiązania reklamowe Pinteresta dla e-commerce

Rozwiązania reklamowe Pinteresta dla e-commerce

9 lipca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
9.07.2020

Covid(n)owe plany zakupowe Polaków – badanie Dentsu Aegis Network Polska

Nastroje Polaków od momentu pojawienia się pandemii Covid-19, jak również w jej trakcie kształtowały się bardzo różnorodnie. Niektóre grupy społeczne bardziej, inne mniej, ale każdy z ankietowanych w badaniu Dentsu Aegis Network Polska odczuł wpływ wirusa, a w jego konsekwencji również lockdownu na swoje samopoczucie, budżet czy plany. Dział analityczny firmy zapytał Polaków w dwóch falach (marzec i maj) o to, jak w tym czasie zmieniły się ich tendencje zakupowe.