Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych
  • 0
  • 9
13.05.2021

Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Samorząd doradców podatkowych w Polsce świętuje swoje 25-lecie, prezentując nowe logo organizacji. Znak został wybrany w drodze konkursu, który wygrało studio graficzne Podpunkt. Jego autorką jest Zuzanna Charkiewicz.

Ćwierć wieku to dobry moment na podsumowanie tego, co udało się do tej pory osiągnąć i refleksję nad tym, co przyniesie przyszłość. Korzenie naszego zawodu i organizacji sięgają połowy lat 90., czasów analogowych, gdy podatki oznaczały stosy papieru: wniosków, formularzy, PIT-ów i pism urzędowych. W kolejne ćwierćwiecze wchodzimy jako samorząd w 100% ucyfrowiony. Zarówno jeśli chodzi o codzienne narzędzia pracy doradców podatkowych, jak i działalność samej organizacji. 

Nowe logo symbolicznie zamyka pewien etap kształtowania się Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Otwiera nowy rozdział: najbardziej nowoczesnego samorządu zawodowego w Polsce, który stale się rozwija, przyciąga nowych członków i realnie wpływa na rozwój gospodarczy, dbając o bezpieczeństwo podatkowe polskiego biznesu, od małych firm rodzinnych po wielkie korporacje – wyjaśnia prof. Adam Mariański, przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

W ramach przygotowań do obchodów 25-lecia doradztwa podatkowego w Polsce (ustawa o doradztwie podatkowym została uchwalona 11 maja 1996 r.), w listopadzie 2020 r. KIDP ogłosiła otwarty, dwuetapowy konkurs na nowe logo izby. Zgłosiło się do niego 107 twórców. W finale zmierzyły się z sobą 4 podmioty:

  • Podpunkt,
  • Redkroft,
  • Michał Korolec,
  • duet Ewelina Cis & Konrad Maciejewicz.

Wszystkie prace finałowe były na odpowiednio wysokim poziomie, więc jako jury zmierzyliśmy się z niełatwym wyborem tej najlepszej. Po dyskusji wybraliśmy projekt przedstawiony przez Podpunkt: nowoczesny i odważny, a przy tym w inteligentny sposób oddający idee i wartości KIDP właśnie takie jak nowoczesność, solidność, zaufanie i bezpieczeństwo. Na uznanie zasługuje przede wszystkim suspens zawarty w tym prostym znaku – idea ułamka, prosta i oczywista, ale nie strywializowana.

Jakość tego projektu buduje bardzo adekwatne liternictwo, dopasowane do tematyki, uniwersalne i eleganckie, a przy tym niesztampowe, stanowiące dobry punkt wyjścia do całej identyfikacji wizualnej Izby. Projekt w swojej neutralności i oszczędności użytych środków daje możliwość regulacji poziomu powagi i nastroju w zależności od potrzeb KIDP – mówi Marcin Wolny, jeden z członków jury, założyciel Studia Otwartego.

Autorką koncepcji nowego logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych jest Zuzanna Charkiewicz ze studia Podpunkt. Dyrekcję artystyczną nad procesem kreacji nowego znaku i systemu identyfikacji sprawowały Magdalena Dobruk i Emilia Bojańczyk. Wybór jury został oficjalnie zaakceptowany na posiedzeniu Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

Inspiracją dla projektu znaku i całej identyfikacji wizualnej KIDP jest ułamek. Ułamek jako część całości bezpośrednio odnosi się do pojęcia podatku. Dodatkowo elementy rozmieszczone wzdłuż linii symbolizują relacje między dwoma podmiotami, które szukają korzystnych rozwiązań. Krajowa Izba Doradców Podatkowych ma długą nazwę. Zaproponowany projekt znaku zwiększa widoczność wyrazu „doradca” poprzez przeniesienie go do mianownika i wprowadzenie przed wyraz światła i linii. Zwrot „doradców podatkowych” staje się bardzo czytelnym elementem długiej nazwy – wyjaśnia Magdalena Dobruk ze studia Podpunkt.

  • 9
nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Nowe logo Krajowej Izby Doradców Podatkowych
 

13 maja 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
13.05.2021

Za tydzień webinar „Silversi w sektorze komunikacji marketingowej” – część II

19 maja odbędzie się drugi webinar poświęcony tematowi silversów w sektorze komunikacji marketingowej. Tym razem eksperci porozmawiają o tym, jak osoby z pokolenia 50+ mogą i powinny efektywnie poszukiwać pracy w sektorze komunikacji marketingowej i co może im w tym pomóc. Zajmą się również tematem zarządzania różnorodnością w firmie i radzenia sobie w komunikacji międzypokoleniowej w miejscu pracy.

12 maja 2021