- 0
- 3
Nowe logo koncernu PepsiCo – zmiana po prawie 25 latach
Koncern PepsiCo, właściciel m.in. takich marek, jak Pepsi, Mountain Dew, Lay’s czy Doritos, zmienił swoją identyfikację wizualną. Zrobił to po raz pierwszy od 2001 r.
W komunikacie informującym o zmianie PepsiCo przedstawia ewolucję swojego logo. Poprzedni znak – kula ziemska towarzysząca nazwie firmy – używany był od 24 lat.
Obecne logo jest zupełnie inne i – jakby na przekór dzisiejszym tendencjom do graficznych uproszczeń – dość skomplikowane.
Nic dziwnego, skoro firma chce pomieścić w nim bardzo wiele znaczeń
Sercem znaku jest litera P, nawiązująca czytelnie do głównego brandu koncernu. Otaczają ją jednak cztery inne elementy w różnych kolorach:
- Niebieska kropla mająca symbolizować napoje i wodę, a także wartości takie jak nawodnienie, regeneracja i dodanie energii.
- Żółty kształt przywodzący na myśl ziarno, mający odnosić się do upraw dających początek przekąskom produkowanym przez PepsiCo.
- Jasnozielone podkreślenie, które firma wiąże z wartościami swojej podjętej w 2021 r. strategii Pep+ (Pep Positive). Jest to strategia zwrotu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
- Wszystko to podtrzymywane przez ciemnozielony uśmiech – symbol całkowitej koncentracji na konsumencie.
„Uśmiechy” pojawiają się również w sloganie, a towarzyszą im słowa: „Żywność” oraz „Napoje”.
To dookreślenie obszarów produkcji firmy również wydaje się wbrew duchowi czasu
Obecnie wielkie marki dążą raczej do nadawania swoim znakom jak najogólniejszego, uniwersalnego charakteru. Chcą pozostawić sobie możliwie szeroki margines działań pod jednym logo. Tutaj jednak zbliżenie do portfolio produktów jest istotne. Jak przyznaje sam koncern, zaledwie 21% konsumentów potrafi wymienić markę PepsiCo inną niż Pepsi. Tymczasem do firmy należy obecnie ponad 500 brandów.
Nowa tożsamość ma odzwierciedlać aspiracje PepsiCo do bycia firmą:
- o szerokim zasięgu,
- dążącą do wywierania pozytywnego wpływu w skali globalnej,
- mającą olbrzymie portfolio powszechnie lubianych marek żywności i napojów.
Tak podsumował zmianę Ramon Laguarta, prezes zarządu i dyrektor generalny PepsiCo.
Nowa identyfikacja wizualna będzie wprowadzana kolejno:
- na korporacyjnej stronie,
- w kanałach firmy w mediach społecznościowych (LinkedIn, Instagram, YouTube, TikTok),
- na opakowaniach produktów,
- w siedzibach i zakładach produkcyjnych na różnych rynkach.
Firma podsumowuje, że ma to być identyfikacja na miarę dzisiejszych czasów, jak i przyszłości.



