Nowa macierzysta firma Facebooka, Meta rozważa otwarcie fizycznych sklepów
  • 0
  • 2
7.11.2021

Nowa macierzysta firma Facebooka, Meta rozważa otwarcie fizycznych sklepów

Meta, czyli od niedawna macierzysta firma Facebooka, Messengera, Instagrama i WhatsAppa, rozważa otwarcie fizycznych sklepów. Chce w nich sprzedawać zestawy wirtualnej rzeczywistości (VR), a w przyszłości także okulary z augmented reality.

Według ustaleń „New York Timesa” paradoksalnie pierwszym biznesowym krokiem Facebooka związanym z wirtualną rzeczywistością może być otwarcie fizycznych sklepów. Dokumenty firmy, na które powołuje się dziennik wskazują, że sklepy mają być showroomami. Mają sprawić, że świat stanie się „bardziej otwarty i połączony”. Wywoływać „ciekawość i bliskość”, poczucie, że zestawy staną się fizycznie dostępne dla zwykłego konsumenta.

Jeśli sklepy powstaną, zaoferują produkty Reality Labs. To dział Facebooka powstały w 2020 r. z połączenia zespołów VR i AR i przejętej wcześniej firmy Oculus. Włączono do niego także działy pracujące nad technologiami do wideokonferencji.

W 2018 r. Facebook otworzył przed świętami tymczasowe placówki (pop-up stores) w dziewięciu sklepach sieci handlowej Macy’s. W tym samym roku powstał tego rodzaju sklep z produktami Oculusa na Manhattanie.

Wystrój ewentualnych nowych sklepów ma być minimalistyczny. Rozważane są nazwy sklepów: Facebook Hub, Facebook Commons, Facebook Innovations, Facebook Reality Store i From Facebook.

Rzecznik firmy odmówił potwierdzenia doniesień „New York Timesa”.

źródło: „New York Times”

  • 2
Meta rozważa otwarcie fizycznych sklepów

Meta rozważa otwarcie fizycznych sklepów

Meta rozważa otwarcie fizycznych sklepów

 

6 listopada 2021

5 listopada 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
5.11.2021

Organizacje branżowe apelują o zaniechanie prac nad tzw. Ustawą wolnościową

Przedstawiciele ośmiu organizacji branżowych działających na rzecz branży internetowej w Polsce wystosowały list otwarty do Ministra Sprawiedliwości. Postulują zaniechanie prac nad projektem ustawy o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych (tzw. Ustawą wolnościową). List otwarty podpisali reprezentanci: Business Centre Club, Cyfrowej Polski, IAA Polska, IAB Polska, Izby Wydawców Prasy, Konfederacji Lewiatan, Krajowej Izba Gospodarczej, Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.