„Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” – zachęca marka Vanish
  • 1
  • 1
24.02.2021

„Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” – zachęca marka Vanish

„Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” to hasło kampanii zainicjowanej przez markę Vanish (Reckitt Benckiser). Działania mają zmotywować konsumentów do spojrzenia na swoją garderobę nieco inaczej niż dotychczas. Drugi cel to uświadomienie im, jakie ilości wody pochłania produkcja odzieży. Jednocześnie marka zachęca do bardziej odpowiedzialnej konsumpcji, wskazując, jak dbać o ubrania, aby zminimalizować wpływ mody na naturę.

Jak przekonuje marka, do wyprodukowania jednego t-shirtu potrzeba około 2,5 tys. litrów wody. Taką ilość wody człowiek wypija w ciągu 2,5 roku. Jeśli weźmiemy pod uwagę zawartości szafy przeciętnego konsumenta, szybko stanie się jasne, że mówimy nie o tysiącach, lecz setkach tysięcy litrów wody zamkniętej w jednej garderobie. Wody, której nie dostrzegamy, kupując kolejną rzecz „na poprawę humoru” czy w imię nowych trendów dyktowanych przez rynek mody – podkreśla Vanish.

Tymczasem obserwowany długoletni proces ocieplania klimatu, anomalie pogodowe i susze sprawiają, że musimy wziąć odpowiedzialność za rozsądne gospodarowanie zasobami wodnymi. Już najwyższa pora, abyśmy dostrzegli wodę w ubraniach i zadbali o środowisko – apeluje brand.

Vanish zainicjował kampanię, której cel to uzmysłowienie konsumentom, jaki wpływ na naturę ma ich podejście do mody i kupowania ubrań oraz jak niewiele potrzeba, aby dokonać zauważalnej zmiany. Wystarczy, że filozofię kup – załóż – wyrzuć zamienimy na zadbaj – noś lub daj drugie życie ubraniom.

Przyszedł czas, aby to właśnie marki były ambasadorami dobrych zmian dla ludzi i środowiska i uwrażliwiały konsumentów na istotne społeczne tematy. Społeczna odpowiedzialność biznesu to w naszej firmie bardzo istotny obszar. Zarówno w działaniach wewnętrznych – wokół naszych produktów, jak i w tym, co komunikujemy na zewnątrz. Dlatego razem z marką Vanish robimy krok milowy w kierunku szerzenia edukacji dotyczącej odpowiedzialnej konsumpcji mody i jej wpływu na środowisko naturalne – mówi Katarzyna Krzyżewska, marketing manager Reckitt Benckiser.

W ramach kampanii „Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” przygotowano komunikację marketingową obejmującą działania w mediach, social media, jak i aktywacje konsumenckie w punktach sprzedaży. Kampania reklamowa została wyemitowana po raz pierwszy 15 lutego.

  • Kreacja i realizacja działań: Havas Warsaw
  • Reżyseria: Marek Dawid
  • Produkcja: Busy Bee Film
  • Planowanie i zakup mediów: OMD
  • Aktywności PR: Atelier PR
  • Po stronie Reckitt Benckiser prace koordynują: Katarzyna Krzyżewska, marketing manager oraz Magdalena Olszewska, junior brand manager
  • 1
Vanish

Vanish zachęca, by nie wyrzucać ubrań

24 lutego 2021

  • 1
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
24.02.2021

„LGBT+ja”, czyli rówieśniczy sojusz przeciwko homofobicznej przemocy w kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

Siedmioro na dziesięcioro nastolatków LGBT+ w Polsce doświadcza homofobicznej i transfobicznej przemocy. W efekcie połowa nastoletnich osób LGBT+ mierzy się z objawami depresji, 70% ma myśli samobójcze. Ich dramatyczną sytuację potwierdzają codzienne zgłoszenia do telefonu zaufania 116 111. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczyna kampanię „LGBT+ja”, zachęcającą nastolatków do okazywania sojusznictwa i wsparcia swoim nieheteronormatywnym i transpłciowym rówieśnikom.