Nominowani do konkursu Złote Spinacze 2013
  • 0
  • 0
4.10.2013

Nominowani do konkursu Złote Spinacze 2013

Ogłoszono finalistów 11. edycji Złotych Spinaczy. 51-osobowe grono jury wybrało 73 projekty, które otrzymały nominacje do nagrody głównej w 28 kategoriach w konkursie na najlepsze kampanie PR ostatniego roku.

Lista wszystkich nominowanych projektów:

Kategorie główne:

  • PR korporacyjny:

1. DB Schenker Logistics: „Logistycznie rzecz biorąc” – Multi Communications

  • PR produktu:

1. Promocja napoju Black podczas wizyty Mike’a Tysona w Polsce – BrandLab
2. Coca-Cola „Podziel się radością!” – Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2
3. Komunikacja promocji „Jaki to smak?”, wprowadzającej cztery nowe smaki chipsów Lay’s – Hill+Knowlton Strategies

  • Kampania edukacyjna:

1. „Przedsiębiorcy tworzą” – Konfederacja Lewiatan
2. „Pozory mylą, dowód nie” 2012 – Marketing & Communications Consultants
3. „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” – On Board Public Relations i Diageo

  • Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa:

1. „Pociągi relacji szczególnych” – kryzys w Kolejach Śląskich – Imago Public Relations
2. „Sprawa poznańska”, czyli zażegnanie kryzysu w zarodku – Lighthouse Consultants
3. Sfinks kontra UOKiK – Practum Consulting

  • Public Affairs i Lobbying:

1. Forum Rozwoju Efektywnej Energii (FREE) – FleishmanHillard
2. Pierwsza obniżka opłat od transakcji kartami płatniczymi w Polsce – Martis Consulting
3. „Współpraca samorządu, mieszkańców i biznesu jest możliwa? Karpacz pokaże, że tak” – Publicon

  • Kampania społeczna:

1. Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna – 180heartbeats + Jung v. Matt
2. „Język polski jest ą-ę” – Ogilvy PR
3. „Policzmy się” – VMR

  • Komunikacja wewnętrzna:

1. „Porozmawiajmy o kampanii” – BNP Paribas Bank Polska
2. „ZróbMy obrót w przód” – Havas PR Warsaw i Grupa Energa
3. „Zależy nam. Naprawdę” – jak w nietypowy sposób zaangażować pracowników w zmianę kultury organizacyjnej – ING Usługi Finansowe

  • Event komercyjny:

1. Orlen Warsaw Marathon – Live
2. Intel Extreme Masters Katowice, czyli mistrzostwa świata w cybersporcie w Polsce – Intel Technology Poland i Monday Public Relations
3. „Witamy w Katowicach” – przebudowa dworca, transformacja postaw – Neinver Polska i Imago Public Relations

  • Event społeczny:

1. Big Book Festival 2013 – Go Culture i Fundacja „Kultura nie boli”
2. „Cały Śląsk szyje jaśki” – Kobold Public Relations
3. „Przeprowadź bibliotekę” – Miasto Poznań

  • Launch nowego produktu, usługi lub firmy:

1. PR premiery systemu operacyjnego Windows 8 w Polsce – Hill+Knowlton Strategies
2. Kurkowa 14 – Publicon
3. Bractwo Feniksa (Carlsberg Polska) – Walk PR

  • Corporate Social Responsibility:

1. Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie Net Masters Cup – Grupa Netia, Grupa Allegro, Neuron Agencja Public Relations, Kamikaze Agencja Interaktywna i inne
2. Pracownie Orange – Orange Polska
3. „Mój pierwszy raz z Internetem” – UPC Polska

  • PR miejsca, miasta lub regionu:

1. „Las. Przystanek od codzienności” – Dobocom Public Relations
2. Poznańska Turystyka 2.0 – Miasto Poznań
3. Mall Wall Art – PR Inspiration

  • Social media:

1. „Dociekliwi” – 24/7PR
2. „Od kurczaka do wołowiny argentyńskiej – Makro w świecie mediów społecznościowych” – Makro Cash and Carry Polska
3. „Blogerzy kochają olej rzepakowy” – Marketing & Communications Consultants
4. PilsnerUrquell „Z miłości do blogerów” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
5. Sapphire rozGRYwka – Sarota PR

  • Business-to-Business PR:

1. „Nowe szlaki na handlowej mapie Polski – nieodkryty potencjał mniejszych miast” – Colliers International Poland
2. „Korona Smakosza” – Makro Cash and Carry Polska
3. Branżowe debaty o przyszłości mediów i social media politycy w cyklu „Social media politycy” – Publicon

  • PR finansowy i relacje inwestorskie:

1. Polski Holding Nieruchomości wchodzi na GPW – Havas PR Warsaw i Polski Holding Nieruchomości
2. Komunikacja programu publicznych emisji obligacji korporacyjnych PCC Rokita – Nobili Partners

  • Sektor publiczny:

1. „DalEKOwzroczni – przyszłość w czystych barwach” – Partner of Promotion

Kategorie sektorowe:

  • Technologia, IT, telekomunikacja:

1. Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie Net Masters Cup – Grupa Netia, Grupa Allegro, Neuron Agencja Public Relations, Kamikaze Agencja Interaktywna i inne
2. Intel Extreme Masters Katowice, czyli mistrzostwa świata w cybersporcie – Intel Technology Poland i Monday Public Relations
3. „Mój pierwszy raz z Internetem” – UPC Polska

  • Finanse:

1. Polski Holding Nieruchomości wchodzi na GPW – Havas PR Warsaw i Polski Holding Nieruchomości
2. „Zrób rakowi wspak” – PR produktu ubezpieczenia na wypadek nowotworu Ona i On ING Życie – ING Życie
3. „10za50za10” – Kolko

  • Zdrowie (usługi zdrowotne, leki, wyroby medyczne):

1. „Męska grypa” – Ciszewski MSL
2. „Gadaj. Badaj” – Havas PR Warsaw
3. Wprowadzenie brandu Vicks – marki leków na objawy przeziębienia i grypy w Polsce – Hill+Knowlton Strategies

  • Uroda:

1. Spotkanie z ambasadorem marki Gillette – Robertem Lewandowskim – 24/7PR

  • Sektor spożywczy:

1. „Dociekliwi” – 24/7PR
2. Coca-Cola „Podziel się radością!” – Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2
3. Komunikacja promocji „Jaki to smak?”, wprowadzającej cztery nowe smaki chipsów Lay’s  – Hill+Knowlton Strategies

  • Media i styl życia:

1. Milka „Moje miasto się przytula” – Mondelez Polska
2. „Książęce. Z pasji do piwa” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
3. „Chcesz pokonać raka? Musisz mieć pieniądze i znajomości” – Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, DDB, Platige Image, Fundacja Alivia i inne

  • Kultura:

1. „Muzeum Utracone – przywraca pamięć”, edycja 2013 r. – Ad Artis Fundacja Sztuki SAR i Public Dialog
2. Big Book Festival 2013 – Go Culture i Fundacja „Kultura nie boli”
3. „Nie bądź dźwiękoszczelny. Wspieramy żywą muzykę!” – Smile PR

  • Sport, turystyka, rekreacja:

1. „Twardziele o miękkich sercach” – Partner of Promotion
2. „Super mecz” – Polish Sport Promotion
3. „Współpraca samorządu, mieszkańców i biznesu jest możliwa? Karpacz pokaże, że tak” – Publicon

  • Nieruchomości i budownictwo:

1. Bieg na szczyt Rondo 1 – Advanced Public Relations
2. „Nowe szlaki na handlowej mapie Polski – nieodkryty potencjał mniejszych miast” – Colliers International Poland
3. Kurkowa 14 – Publicon

  • Przemysł, transport, logistyka:

1. „Raz, że szybko, A2, że do Europy” – działania komunikacyjne dotyczące Autostrady Wielkopolskiej w mediach społecznościowych – agencja IdPR (Grupa Afekt) i Marketing Services Group
2. „Witamy w Katowicach” – przebudowa dworca, transformacja postaw – Neinver Polska i Imago Public Relations
3. Komunikacja programu publicznych emisji obligacji korporacyjnych PCC Rokita  – Nobili Partners

Kategorie specjalne:

  • Kreatywność:

1. Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna – 180heartbeats i Jung v. Matt
2. „Gadaj. Badaj” – Havas PR Warsaw
3. Fan page na żywo dla Tesco – Lemon Sky
4. Milka „Moje miasto się przytula” – Mondelez Polska

  • Efektywność:

1. Orlen Warsaw Marathon – agencja Live
2. „Witamy w Katowicach – przebudowa dworca, transformacja postaw” – Neinver Polska i Imago Public Relations
3. „Język polski jest ą-ę” – Ogilvy PR
4. Super Mecz – Polish Sport Promotion

Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 6 grudnia podczas uroczystej gali, która odbędzie się w hotelu Marriott w Warszawie.

Konkurs organizowany jest przez Związek Firm Public Relations. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym Złotych Spinaczy.

4 października 2013