Nike składa hołd tenisiście Rafaelowi Nadalowi - Marketing przy Kawie
Nike składa hołd tenisiście Rafaelowi Nadalowi
  • 1
  • 1
26.11.2024

Nike składa hołd tenisiście Rafaelowi Nadalowi

Spot „Greatness” jest sportowym pożegnaniem Rafaela Nadala, jednego z najwybitniejszych tenisistów w historii. Narratorem spotu jest założyciel Nike, Phil Knight.

W październiku hiszpański tenisista Rafael Nadal ogłosił zakończenie kariery sportowej. Opublikował wtedy wideo skierowane do fanów. Podsumował w nim lata gry i zapowiedział, że po raz ostatni fani będą mogli zobaczyć go w finale Pucharu Daviesa.

Pożegnanie nagrała także marka Nike. W przygotowaniu spotu wziął udział nawet sam Phil Knight, założyciel i były dyrektor generalny firmy, obecnie na emeryturze. Głosem zza kadru opisuje wytrwałość i determinację Nadala w drodze do sukcesu.

W czerwcu Nike stracił 25 mld dol. wartości rynkowej. Cena akcji była najniższa od lat. W październiku stanowisko CEO firmy stracił John Donahoe, który wywodził się z Doliny Krzemowej i postawił na performance marketing kosztem budowania marki. Na poziomie organizacyjnym zespół, który prowadził komunikację Nike, został zdominowany przez zespół brand designu. Ten zajął się tworzeniem cyfrowego contentu.

Spot „Greatness” to powrót do wielkich kampanii wizerunkowych opartych na sportowcach, ambasadorach Nike.

Kampanię stworzyła agencja Wieden+Kennedy.

  • 1
Rafael Nadal i jego geniusz w spocie marki Nike

Rafael Nadal i jego geniusz w spocie marki Nike

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

26 listopada 2024

25 listopada 2024