Nike ma rozpocząć globalny przetarg mediowy. Budżet szacowany jest na miliard dolarów
  • 0
  • 1
15.12.2021

Nike ma rozpocząć globalny przetarg mediowy. Budżet szacowany jest na miliard dolarów

Jak podaje serwis Campaign US, Nike przygotowuje się do rozpoczęcia globalnego przeglądu mediów. Proces jest w początkowej fazie. RFI (request for information) otrzymały wszystkie główne holdingi reklamowe, w tym GroupM, Omnicom Media Group, Dentsu Media, Publicis Media, IPG Mediabrands, Stagwell Media i Havas Media.

Przetarg, który obejmuje marki Nike i Jordan, ma formalnie rozpocząć się w nowym roku. Agencje, które znalazły się na krótkiej liście, otrzymają zapytanie ofertowe w lutym, a firma zamierza zakończyć proces na wiosnę. Postępowanie przetargowe ma koordynować firma konsultingowa R3.

Marka Nike od ponad dekady nie przeprowadziła globalnego przeglądu mediów na taką skalę. Jej działania medialne prowadzone są przez różne agencje w różnych regionach. Na przykład Mindshare będący własnością WPP zajmuje się tradycyjnym planowaniem i zakupem mediów m.in. w Europie. Stagwell prowadzi działania w Europie i Azji, a Hakuhodo w Japonii. W Stanach Zjednoczonych długoletni partner kreatywny Wieden+Kennedy jest również główną agencją medialną.

Nike nie komentuje na razie tych doniesień. Przychody marki w trzecim kwartale 2021 r. wzrosły o 3 proc., do poziomu 10,4 mld dol. Jednocześnie brand otwiera się na wirtualny świat. Firma kupiła właśnie RTFKT Studios – firmę zajmującą się wirtualnymi tokenami NFT.

Źródło: www.campaignlive.com

  • 1
Według Campaign US Nike ma rozpocząć globalny przetarg mediowy

Według Campaign US Nike ma rozpocząć globalny przetarg mediowy

15 grudnia 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
15.12.2021

Branża PR odbudowuje stabilność pomimo kryzysu pandemicznego. Wyniki cyklicznych badań branżowych Exacto i think tanku SAPR

Polscy specjaliści PR oceniają branżę jako stabilną, choć wymagającą poprawy w newralgicznych obszarach. Pomimo pandemii poziom poczucia stabilności w tym środowisku zawodowym wzmacnia się. Takie są wyniki badań zespołu badawczego Exacto, który po raz trzeci wyliczył wskaźnik odzwierciedlający kondycję branży PR. Tym razem zrobił to we współpracy z think tankiem Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR).

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
15.12.2021

GfK: Dyskonty liderem w wyścigu o polskiego konsumenta

Pandemia wciąż wywiera silny wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków oraz ich oczekiwania wobec producentów i detalistów. Dynamicznie rosnąca inflacja dodatkowo wpływa na to co, jak i gdzie kupujemy. Wartość przeciętnego koszyka zakupowego wciąż rośnie, a to dzieje się kosztem częstotliwości wizyt w sklepach. Spośród wszystkich kategorii placówek handlowych największym zwycięzcą zachodzących zmian są dyskonty. Takie są wnioski z najnowszych badań Panelu gospodarstw domowych GfK Polonia.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
15.12.2021

Największe obawy polskich konsumentów wzbudzają wizyty w restauracji i sklepach – „Global State of the Consumer Tracker” Deloitte

Jak wynika z najnowszej edycji raportu „Global State of the Consumer Tracker” opracowanego przez firmę doradczą Deloitte, polscy konsumenci nadal deklarują pogłębiające się obawy w zakresie bezpieczeństwa. Jednocześnie pogarsza się ich ocena własnej kondycji finansowej oraz jej perspektyw w nadchodzących latach. Rośnie też niechęć do powrotu do pracy w trybie stacjonarnym. Co więcej, już tylko jedna trzecia Polaków nie obawia się latania samolotem i planuje w najbliższych trzech miesiącach pobyt w hotelu.