Nielsen wprowadza w Polsce zestawienie The Gauge
  • 0
  • 1
6.02.2023

Nielsen wprowadza w Polsce zestawienie The Gauge

Na telewizorach wciąż dominuje oglądalność telewizji linearnej. Wideo online odpowiada za 6% całkowitej oglądalności na ekranie telewizora. Największy udział w streamingu ma Netflix – oto główne wyniki Nielsen Gauge opublikowane dla Polski.

Nielsen, wzorem rynku amerykańskiego, wprowadził w Polsce zestawienie The Gauge. Pokazuje ono oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Pierwszym miesiącem, dla którego opublikowano dane dotyczące widzów w wieku 4 lat i więcej, jest grudzień 2022.

W grudniu największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (36,5% całej oglądalności na telewizorze). Na drugim miejscu była telewizja kablowa (28,7%). Trzecim co do popularności źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora jest telewizja naziemna (23,1%), a udział oglądalności w streamingu wyniósł 5,6%.

Liderem wśród platform OTT jest Netflix. Jego udział w oglądalności na telewizorze wyniósł 1,8%. Na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,3% udziału.

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 r.

Metodologia zestawienia The Gauge w Polsce

Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena. Składa się on z 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. Zestawienie oparte jest na danych miesięcznych, dotyczących udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4. roku życia, w podziale na treści pochodzące z:

  • telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej, jak i przesuniętej w czasie do 7 dni);
  • oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu).

Do kategorii „Inne” zaliczono oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska stworzył The Gauge: Polska z wykorzystaniem metodologii koncepcyjnie podobnej do tej w wersji amerykańskiej. Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne.

  • 1
Zestawienie Nielsen Gauge w Polsce

Zestawienie Nielsen Gauge w Polsce

6 lutego 2023