- 1
- 1
„Nie daj się wymazać” – kampania Wojewody Mazowieckiego i Fundacji Unaweza
Celem akcji #NieDajSięWymazać jest zwiększenie świadomości młodzieży, ich rodziców oraz nauczycieli na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami wśród nieletnich.
Spot kampanii podkreśla, że młodzi ludzie mają przed sobą wiele możliwości i marzeń, a uzależnienia mogą odebrać im szansę na ich realizację. Jeszcze przed premierą dziennikarka Agata Młynarska oraz oraz piłkarz Łukasz Gikiewicz nagrali apel do młodego pokolenia. Zachęcali ich do unikania używek i brak zgody na „wymazanie” swojej przyszłości, wzmacniając przekaz kampanii przed jej oficjalnym startem.
Kampania realizowana jest przez Wojewodę Mazowieckiego we współpracy z Mazowieckim Kuratorem Oświaty, Fundacją Unaweza i projektem Młode Głowy.
W spocie wystąpili:
- Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji Unaweza i inicjatorka projektu Młode Głowy,
- Angelika Szymańska – lekarka i influencerka znana jako Gini.Gina (193 tys. obserwujących na Instagramie),
- Karolina Witaszek, tiktokerka (1,7 mln obserwatorów) działająca pod pseudonimem Bijonsi, która zagrała główną rolę uczennicy.
Materiał będzie promowany na profilach Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego na Instagramie, Facebooku oraz YouTube. W ramach kampanii powstał profil na TikToku.
Działania te wspierane są przez kampanię performance marketingową. Plakat oraz spot kampanii będą również wyświetlane na dworcach Polskich Kolei Państwowych w całym kraju.
W ramach akcji przeprowadzono też wywiad. Psychoterapeuta Robert Rutkowski oraz dziennikarz Robert Feluś podejmują temat uzależnień, stojących za nimi wyzwań i presji społecznej, z którą mierzy się młodzież. Materiały będą przekazywane do szkół jako narzędzie dla nauczycieli i wychowawców.
Kampania rozpoczęła się 28 października konferencją prasową w urzędzie Wojewody Mazowieckiego. Potrwa do 18 listopada 2024 r. Za jej realizację odpowiedzialna jest agencja Olive Media.
- 1